Ga naar inhoud

Tijdens opstarten, blijft PC hangen bij knipperende cursor.


anoniem

Aanbevolen berichten

Nou heb ik zelf ook wel eens (ja klopt deris veel met mijn pc aan de hand) dat mijn pc helemaal niets meer doet dan kun je de knop zo vaak inramen als je wil hij geeft geen kik als ik dan een keer leker met mijn hand in de kast alle kabels aan ga duwen dan doet hij het wel weer ook is het verstandig dat je dat bij chips doet let wel op hoe je het doet het is verstandig de chip waarschijlijk inc printplaat op een doekop een tafel te leggen dan leg je er nog een doek op druk hem dan met gematigde kracht aan het zal een beetje knarsen (let wel op dan het niet knakt) dat maakt niet uit zorg ook dat je de kabels een keer goed hebt aan gesloten of vervang je ide kabels eens een keer mischien zit er een breuk in en maakt hij soms wel contact en soms niet
Link naar reactie
Helaas kan dat ook niet. Ik heb die PC helemaal geformatteerd en XP er opnieuw opgezet, maar het probleem blijft. Verder kan ik aangeven dat die persoon geen internet heeft. De PC is gewoon kaal geinstalleerd met XP en verder niets er op, behalve dan de drivers van het moederbord. En aan die moederbord drivers kan het ook al niet liggen, omdat op een andere PC identieke drivers lopen voor hetzelfde moederbord. Vreemd toch ?
Link naar reactie
[quote:6ee2fc909b="MajinBuu"]Maak of download ([url]www.bootdisk.com[/url]) eens een win98 boot diskette bij de A:\> typ je fdisk /mbr [EDIT] Kijk ook in de bios of Disk Shadowing (of iets in die trent uit staat) suc6 :evil: MajinBuu :evil:[/quote:6ee2fc909b] Het is WIN XP en geen 98 wat hij heeft. Maar er zijn er al meer geweest die het over die disk shadow hebben, wat is dat precies dan ? Kan dat dan met het opstarten te maken hebben ?
Link naar reactie
'disk' shadowing ken ik alleen als mirroring ofwel Raid1. In de bios staat wel of 'video' en 'system' rom ge'shadowed' of ge'cached' moet zijn. In dat geval wordt je systeem bios en/of de bios van je videokaart bij het opstarten van bios rom (is meestal eeprom) gekopieerd naar je systeem geheugen dat veel sneller is. Aangezien dit vanaf win9x al door het OS geregeld wordt, is dit niet meer nodig, sterker nog, er zijn diverse voorbeelden van problemen met stabiliteit die opgelost zijn als je deze zgn' shadowing uit zet.
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord, is al wat duidelijker geworden. Wat ik echter vreemd vind is dat ik die PC een keer zag "uitratelen" , tijdens het opstarten, en dat duurde zeker een minuut of 10 en daarna constateerde ik dat het hele bios gereset was ! Vreemde zaak omdat dat uit zichzelf gebeurde zonder dat ik zelf dat bios benaderde, op de een of andere manier deed XP dat dus. Hoe kan dt ? Ook kan ik vertellen dat het batterijtje heb vernieuwd, wat overigens niet eens nodig was, maar voor de zekerheid , je weet maar nooit . Het bord is overigens een K7S5A van Elitegroup. Maar denk jij echt dat het met die systembios uitschakelen , dat het daardoor over kan zijn ? De PC werkt trouwens perfekt als hij normaal is opgestart. Er moet toch een oplossing zijn ?
Link naar reactie
Een bios reset door XP ?? Zover ik weet is geen enkel OS in staat om de bios te resetten. Voorbeelden waarbij dat gebeurt: Batterij vervangen (had je al gedaan) Batterij maakt geen goed contact Printbreuk in het mobo De cmos 'clear' contacten op het mobo aansluiten op b.v. de 'reset' knop Het 'tsjernobyl' virus Het bios flash progje + flash file op de C: schijf gezet en in de autoexec.bat aanroepen (had eigenlijk op een flop moeten staan) Relais en/of andere schakelapparatuur op de 3.3V lijn v/h mobo aangesloten waardoor bij uitschakelen de 3.3v dusdanig omhoog piekte dat deze de bios (eeprom) wiste.
Link naar reactie
als windows niet normaal op wil starten,komt dat in negen van de tien gevallen doordat er kort geleden een driver of een programma geïnstalleerd is waar uw computer niet goed mee kan werken. De computer probeert het dan te laden,maar dat lukt niet en omdat het kennelijk een heel belangrijk component is op uw systeem;besluit de computer er dan maar helemaal mee op te houden. Erg vervelend maar er zijn er wel een paar mogelijkheden om dergelijke problemen op te lossen: 1) Stat Windows opnieuw op. Als u hiervoor hardwarematig met behulp van de powerknop opnieuw moet starten,dan moet dat maar. In het scherm waar u het opstartmenu van Windows ziet,drukt u op F8 om de speciale opstartopties weer te geven. 2) Activeer nu de optie laatste bekende juiste configuratie. Hiermee worden de systeeminstellingen automatisch aangepast aan de laatste keer dat u nog wel zonder problemen hebt opgestart. Kijk of windows nu wel goed opstart. Als dit het geval is zoek dan op de website van de fabrikant van uw apparaat naar een update van de driver die geschikt is om te gebruiken onder windows XP. 3) Als de vorige stap niet tot succes heeft geleid,herhaal dan stap 1 maar kies nu voor veilige modus. In de veilige modus wordt het systeem met een minimaal aantal drivers geactiveerd. Ga nadat u in veilige modus bent opgestart naar het bureau-accessoires systeemwerkset en selecteer de optie systeemherstel. Kies hier een punt in de tijd iets verder terug en herstel uw systeem daarnaar. 4) Als uw versie van windows nog geen systeemherstel heeft,start dan op in de veilige modus en activeer het configuratiescherm. selecteer nu eerst de optie software;hierin kunt u de programma's die u er van verdenkt dat ze voor problemen zouden kunnen zorgen verwijderen. Kijk vervolgens ook even op de tab apparaatbeheer die u onder de optie systeem vindt. Hier kunt u namelijk drivers verwijderen voor apparaten die onlangs geïnstalleerd zijn.Nadat u deze procedure doorlopen hebt,moet Windows weer zonder problemen op kunnen starten. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...