Ga naar inhoud

Internet Explorer 6 vreemde meldingen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik draai al zeer lange tijd onder I.E. 6.0. Het vreemde is dat als ik een patch of iets dergelijks wil installeren er wordt gemeldt dat ik I.E. 6.0 niet heb en die eerst moet installeren. Vanavond dacht ik, ok, ik ga I.E. 6.0 gewoon opnieuw installeren, wat schetst mijn verbazing. Ik krijg een melding dat ik een nieuwere versie heb en de installatie wordt afgebroken! Ben ik de eerste in de wereld met I.E 7.0 of zo iets? Ik snap hier dus helemaal niets van. Volgens sommige patches heb ik I.E. 6.0 nodig, die heb ik dus, en als ik I.E. 6.0 opnieuw wil installeren dan krijg ik de melding dat ik een nieuwere versie heb. Ik heb reeds op een ander forum deze vraag gesteld en kreeg deze suggestie: Heb je enige kennis van het windows register? In het windows register vindt je wellicht de volgende sleutel: 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\ActiveSetup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}. Daar moet de waarde IsInstalled (REG_DWORD) op 0 gezet worden.' Het gevolg daarvan is dat windows denkt dan je geen IE versie 6.0 meer hebt. Daarna moet het in principe mogelijk zijn om via bijvoorbeeld de volgende URL http://www.microsoft.com/windows/ie%5Fintl/nl/ IE opnieuw te downloaden en te installeren. Of heb je dat al geprobeerd? Nou, dat heb ik dus geprobeerd, maar toen ik in mijn registry keek vond ik alleen de volgende regels: (Standaard) REG_SZ Locale REG_SZ nl Version REG_SZ 6,0,2800,1106 Ik zit nu nog steeds met hetzelfde probleem. Is er iemand die dit probleem herkent en wat ik er aan kan doen? Heel erg bedankt Ruurd
Link naar reactie
Hallo Rumaro, Ja inderdaad heb ik zo'n melding wel eens gekregen. Ook een melding met zoiets als..... u heeft I.E. 6.0 of hoger nodig. Ik heb helemaal geen idee hoe ik dit op kan lossen. Ik heb geprobeerd I.E. te verwijderen maar dit lukt gewoonweg niet. Staat ook niet in mijn lijstje van Software onder Configuratie. Ik vrees dat er op een gegeven moment niets anders op zit dan Windows 2000 Pro helemaal opnieuw te installeren en dan die Servicepack 1 te laen zitten. bedankt voor je reactie Ruurd
Link naar reactie
Precies hetzelfde dus als wat er bij mij aan de hand is. Ik liet ook Windows automatisch patches e.d. ophalen en installeren. Kreeg opeens een rare witte pagina met de melding dat dat niet meer lukte en weer daarna dit probleem. Heel vreemd. Ik heb er al in andere forums over geschreven maar niemand schijnt hier een oplossing voor te weten. Maar goed, ik denk dat er echt niets anders op zit dan een format te doen en alles opnieuw te installeren. groeten Ruurd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...