Ga naar inhoud

XP is 'verblauwd' > blauwe waas


anoniem

Aanbevolen berichten

Lang leve TFT :lol: Print deze post maar even uit voour jouw gemak. Ik heb het klusje al vaker gedaan tijdens mijn PC integratieproject op een school (en jullie weten dat scholen geeld geld hebben voor fatsoenlijk materiaal :( ) PS: Zit de stekker er wel goed in :roll: 8) Die wil nog wel eens wat verzetten. Staat de kast strak tegen een wand dan kan het ook nog zijn dat de soldeerpuntjes op je VGA connector gebroken zijn. Stap 1->De VGA kabel is een veelkomende oorzaak! Draai en wrik wat over de gehele lengte van de kabel. Laat het beeld wel aanstaan. Stap 2->Haal de VGA stekker los, plug hem eropnieuw in en draai hem goed vast. Stap 3->Duw de stekker even licht op en neer en bekijk het resultaat op scherm. Gaat dat goed en wisselen de kleuren dan ligt het aan de connector op je VGA kaart. Die zit vast met soldeerpuntjes die kunnen scheuren. Step 4->Videokaart eruit halen, omdraaien en even de soldeerpuntjes opnieuw hersmelten met een stiftbout 1mm. De patroon van de puntjes herken je vast wel. Eventueel eerst litzen en daarna verse tin aanbrengen. Het precieklus van het zuiverste water. Kijk ermee uit! Stap 5->Terug naar de fabrikant ermee. Laat ons even weten hoe het ging :wink:
Link naar reactie
[quote:ad348da298="rombaft"]ik ben persoonlijk niet zo te vinden om mijn puntjes op de videokaart te hersmelten, 'k vind dat nogal riskant, als er eentje tever uitloop het je een verbinding waar er geen met zijn en dan zal je scherm zwart in plaats van blauwachtig zien denk ik.[/quote:ad348da298]Kwestie van 'weten wat je doet' en goed opletten. Met litze of een tinzuiger krijg je het echt wel schoon.
Link naar reactie
Je hebt wel een vaste hand nodig ja. En van goed hersmelten zie je helemaals niets. Ik heb ooit wel eens een AGP poort opnieuw gesoldeert (wat een boel punten :x ) en het hielp! Toen 2 maanden later de BIOS het begaf bleelf de garantie gewoon van toepassing. Ik praat nog over de Pentium 2 periode. Ik heb zelfs ooit een XT-PC, (ja, een 8088) helemaal gerepareerd via deze techniek (ook nog in de garantieperiode). Grmmbl, ik ben helaas geen 18 meer :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...