Ga naar inhoud

openen van een CSV bestand door Wordpad niet gewenst ....


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn windows XP versie staat zo ingesteld dat een CSV bestand ( platte database file ) geopend word door WordPad, Open Office staat er ook bij maar staat op de tweede plaats. Ik wil zo'n bestand opene met Open Office. Ik kan het bestands type niet verwijderen ( home versie, als enige gekende gebruiker ) en ik kan de volgorde blijkbaar niet wijzigen. Wie weet de oplossing ??
Link naar reactie
In de Windows Explorer menu [i:ed6d33f84b]tools->folder options[/i:ed6d33f84b], tabblad [i:ed6d33f84b]filetypes[/i:ed6d33f84b]. Zoek daar de CSV extensie op, ga naar [i:ed6d33f84b]advanced[/i:ed6d33f84b] en maak daar open office de default.. Deze beschrijving geldt voor Win2000, maar zou je op weg moeten helpen. Een alternatieve manier is om rechts te klikken op het bestand terwijl je de shift-knop ingedrukt houdt. Kies vervolgens [i:ed6d33f84b]open with[/i:ed6d33f84b] en selecteer het juiste programma. Zet een vinkje om aan te geven dat je dat programma altijd wilt gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...