Ga naar inhoud

Wat te doen bij Foutcode E21 Bosch


Aanbevolen berichten

Ja, resetten zoals in ieder topic gemeld word.... Zorg dat de programma knop op Uit staat en sluit de deur. Draai de programma knop naar Spoelen. Druk de toets Omw/min in en houd deze ingedrukt, wacht 3 seconden en draai de programma knop 1 positie verder naar Centrifugeren/Afpompen. Wacht 3 seconden en laat de toets Omw/min los. Draai de programma knop door naar Uit. Als het goed is, is hij nu gereset.
Link naar reactie
De machine reageert nergens op.. Ik heb zojuist nogmaals de borstel bekeken, en deze zitten er goed in. De stekkers zitten ook allemaal goed. De borstels waren echt toe aan vervanging. Het koolstofstof lag op de bodemplaat. Links van de tekst E21 staat ook een symbool van een wasbol. Ik weet niet of dit ook nog relevant is. Heb je nog een optie om te doen?
Link naar reactie
"Lnks van de tekst E21 staat ook een symbool van een wasbol." Onder het sleuteltje? Dan staat de deur nog open.... Als je de knop naar "Spoelen" draait gaat dan het lampje Start dan wel knipperen? Dan pas verder gaan met het indrukken van de Centrifuge snelheid toets en het door draaien naar Centrifugeren/Afpompen.
Link naar reactie
Hallo HarryO, De wasbol staat inderdaad onder het sleuteltje (het sleutel symbooltje brand overigens niet). De deur kan ik openen als de knop in de stand uit staat, maar ook als ik de knop draai naar een volgende stand... Als ik aan de knop draait gaat er niets knipperen. Hij lijkt nergens op te reageren, helaas.
Link naar reactie
Hallo HarryO, Dat hebben we gedaan. Zij geven aan: uit, deur dicht, naar stand 6u, dan omw indrukken (3sec), dan doordraaien naar 7u, dan omw loslaten en doordraaien naar uit. Dit komt redelijk overeen hetgeen jij aangeeft. Zij geven ook aan dat E21 een technische storing is en dat dit alleen door een monteur opgelost zou kunnen worden. Maar ze kunnen geen zekerheid geven dat het dan verholpen kan worden, en dan nog niet eens gesproken over de kosten....
Link naar reactie
Is exact mijn reset procedure. Als dat niet helpt dan zijn of de borstels niet goed geplaatst of kan ook nog de tacho sensor op de kop van de motor tussen de borstels defect zijn. Moet tussen de 100 en 450 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draait. Meten tussen de pennen 6 en 7.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...