Ga naar inhoud

AEG Lavamat 74850 - foutcode E43


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, De AEG Lavamat 74850 ging niet meer centrifugeren na de laatste wasbeurt. De pomp bleef pompen. Bij in het indrukken van de Start/Pauze en Start uitstel kwam was de foutcode E41 zichtbaar. Hier op het forum gelezen dat dit contactjes zouden kunnen zijn van het slot. Het slot uit de machine gehaald en contactjes schoon gemaakt. Na het (her)plaatsen van het slot komt nu de foutmelding E43. De lampjes knipperen (4 x oranje, 3 x rood). [B]Update[/B]: Na het slot weer eruit te hebben gehaald, de stekkers los en vast gezet krijg ik nu weer E41 als foutmelding. Als test het slot (aangesloten) eruit gelaten, en de deur gemanipuleerd. Dan blijf ik E41 krijgen als foutmelding. Manipuleer ik een open deur, dan krijg ik E40 zoals verwacht. Type: HIO54323 Prod.No: 914525622 00 Weet iemand hier raad mee? Groet, Johan
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Beste Harry, Ik heb net hetzelfde probleem als hierboven beschreven op een AEG 84850A. Ik heb een nieuw deurcontact ( origineel ) gemonteerd. Maar de machine doet net hetzelfde. Wanneer ik hem inschakel kan ik een programma kiezen en dan begint hij te pompen. Na 30 seconden stopt hij met pompen en geeft gewoon einde aan. Als ik de beide knoppen indruk krijg ik meestal foutcode E43, soms E41. Zou de printplaat stuk gegaan kunnen zijn door het defecte contact ? Of heb je een ander idee misschien ? Alvast bedankt voor enige hulp Groeten, Geert
Link naar reactie
Had de oude smelt plekken of verkleuring? Is de stekker verbinding goed? Anders de kabel volgen naar de elektronica module en de print uit de behuizing halen. De print goed controleren op losse contacten, smelt plekken of gesprongen onderdelen. Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken (beide zijden) en deze ergens plaatsen waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...