Ga naar inhoud

Zanussi zaffiro 11 1400 te weinig water


Ingrid-196

Aanbevolen berichten

Mijn was komt er al een jaar stinkend uit. Nu heb ik van alles geprobeerd van hg wasmachinereiniger tot soda, vaatwastabletten enz enz. Nu viel met laatst op dat het water in de machine tijdens het wassen niet te zien is (ik draai dan op korte was). ik zie de was echt in een bodempje water liggen Als ik het aanvul met water dan is de was lekker fris. Op het volle programma zie je het water wel, maar vind het zonde om altijd de volle programma te pakken. Als ik de handleiding lees dan pakt deze machine sowieso weinig water Is de waterniveau zo dan toch normaal? of hoort het toch hoger te staan? Want dan zou ik toch verder moeten zoeken naar het probleem met niveauregelaar denk ik ?
Link naar reactie
Het zou inderdaad kunnen dat de machine een te lage waterstand heeft door een (deels) verstopt slangetje van de nivo regelaar. Verwijder hiervoor het bovenblad. De nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan nog eens.
Link naar reactie
Het zou inderdaad kunnen dat de machine een te lage waterstand heeft door een (deels) verstopt slangetje van de nivo regelaar. Verwijder hiervoor het bovenblad. De nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan nog eens. Dank voor uw reactie. Ik heb het slangetje van de niveauregelaar afgehaald en met een compressor doorgeblazen. Helaas mocht het niet baten. Of moet ik het slangetje helemaal loshalen? Ook van de onderkant ?
Link naar reactie
Lostrekken van de nivo regelaar en dan goed in het slangetje blazen is voldoende. Je hoort dan onderin de machine ook wat gepruttel. Als het slangetje lek is zou de machine eerder te veel water nemen of overlopen. Mbt de programma keuze: voor een normaal beladen machine kies je een standaard programma. Wil je de zuinige versie van de witte was draaien dan kies je voor het programma "Witte Was Spaar." Voor bv een half volle machine kun je kiezen voor het verkorte programma "snel was". Bij welk programma heb je het probleem?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...