Ga naar inhoud

Indesit WIAL143 pompt water niet af


Aanbevolen berichten

Na ongeveer 10 minuten in het 30 minuten programma stopt de wasmachine met draaien. Het controle lampje van de deur brand samen met de lampjes was en spoelen. Volgens mij is dit het moment dat de wasmachine moet gaan pompen. Pomp en afvoerslang zijn niet geblokkeerd. Nieuwe pomp gekocht maar helaas hetzelfde probleem. Bekabeling die van de pomp naar de printplaat loopt nagekeken en lijkt ook goed. Printplaat zelf ook niets aan kunnen ontdekken. Tips zijn welkom!
Link naar reactie
Dit is bij alle programma's die ik heb getest. Enkel programma 9 gekozen omdat deze het kortst duurt. Dit is niet altijd zo geweest. Het water loopt dus ook niet weg en deurtje blijft op slot. En onderbreekt de wasmachine het programma als het water niet warm wordt? Hoe weet ik of het water warm is geworden? Temperatuur hoger instellen en zodra de machine vast loopt het water via de afvoerslang in een emmer laten lopen en voelen?
Link naar reactie
Als je alleen voor afpompen kiest en dat gaat goed dan valt de pomp af. Verwarmen: de machine neemt water in, gaat een paar keer draaien en zal dan gaan verwarmen. Als je voor 40 graden of hoger kiest moet je dit ook duidelijk aan het glas van de deur kunnen voelen. Indien de varwarming niet werkt zal hij eerst langer blijven wachten en daarna stoppen. Kies ook eens alleen voor centrifugeren (zonder wasgoed er in): komt hij dan netjes op toeren? Jou machine heeft ook een spoelstop optie (de knop Minder strijken): het wasgoed blijft dan in het water staan totdat je één keer op Start/Reset drukt maar deze optie werkt niet in programma 9 en valt dus ook af. Laat de machine als test eens op koud draaien, dus de temperatuur knop geheel naar 0 draaien. Wat doet hij dan? Meet het verwamings element ook eens door, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn. Achter paneel er af en je kunt er bij.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...