Ga naar inhoud

IE foutcode bij LG direct drive wasmachi


Kurt-1

Aanbevolen berichten

Onze LG wasmachine geeft steeds een IE foutcode. Ze neemt water, maar als de trommel halfvol is gaat het alarm branden op de display. We hebben al een nieuwe toevoerslang en een nieuw inlaatventiel geplaatst, doch niets mag baten. Iemand een idee ? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Je vermeld geen type nummer, staat in de deurrand. Vraag: is dit alleen aan het begin van het programma het geval of ook tijdens het spoelen (dus nadat de machine al warm gewassen heeft). En is het bij alle programmas het geval? De inlaatslang met ventiel valt dus al af. Heb je ook gemeten of er wel 230v op het juiste ventiel komt te staan? Ik ga even uit van een 3 voudig ventiel, er is er dan één voor de voorwas, één voor de hoofdwas en één voor de wasverzachter. Als er al wel water in staat en hij dan fout gaat is die kans ook zeer klein. Meetste kans geef ik je dan op een onjuiste waterhoogte meting. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zitten één of meerdere https://www.europart.nl/lg-niveauregelaar-6601er1006a-dd147mwn-f1481tdp-wasmachine-06377010. Trek het dunne slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan nog eens.
Link naar reactie
Beste Harry, mijn excuses dat ik vergat het type te vermelden. Het is een wasmachine van het merk LG, type F14U2DN0. Het probleem doet zich voor zodra we een programma kiezen. De machine neemt water, voldoende water mijn inziens, tot het punt dat de trommel zowat halfvol is. Daar loopt het fout, dan gaat het alarm af en verschijnt IE foutmelding op het display en start de machine met water afpompen. We kunnen dus geen enkel programma wassen. Dank je voor je tip, ik hou je op de hoogte als ik dit morgen probeer op de manier die jij beschreef.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...