Ga naar inhoud

Wasmachine wilt niet starten


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Electrolux Intuition ewt 12020 w bovenlader en deze wil niet starten. Als ik op de start/pauze knop druk hoor ik water stromen en lijkt hij aan te gaan, maar dan doet hij het niet. Ik hoor de trommel ook heel stroef draaien. Dan draait hij hem eventjes en daarna stopt hij. Als ik de trommel met de hand probeer te draaien dan gaat het heel stroef alsof er kleding ergens is blijven hangen. Als ik de error code doe (start/pauze en extra spoelen tegelijkertijd ingedrukt houd) dan knippert hij 10x rood en 6x groen. Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
Staat voor foutcode EA6 (DSP door opening faulty) Ik denk dat de trommel vast gelopen is door defecte lagers. Verwijder de zijkant, je ziet dan de snaar met snaarwiel en motor zitten. Trek de snaar er af. Draai het snaarwiel rond: gaat dit makkelijk of zwaar? Indien zwaar: zeer grote kans op defecte lagers. Je kunt controleren of er wat tussen trommel en kuip zit door met een zaklamp in de trommel te schijnen als je de klep open hebt. Nadeel is dat je niet geheel recht onder de trommel kunt kijken, draai hem daarom iets verder door met 1 klep deel gesloten. Let op dat het klep deel niet vast loopt in de kuip, dan ben je nog verder in de problemen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...