Ga naar inhoud

Zanussi-ZWG-6140-P


Aanbevolen berichten

Geachte, Mijn wasmachine Zanussi-ZWG-6140-P geeft een storing aan. Het water blijft zich vullen bij hoofdwas waardoor het overspoelt. De rest van de knoppen en functies doen het wel althans de lampen branden. Alles schoongemaakt en slang geleegd daar niets kunnen ontdekken wel moet ik zegge nu een scheur in het rubber te zien. Hoe nu verder? Graag advies. Groet, Snatersen
Link naar reactie
Als hij niet stopt met water nemen dan ziet vermoedelijk de Nivo regelaar de waterhoogte niet. Verwijder het bovenblad. De nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Rubber: dat is het deur manchet en zou je moeten vervangen. Kijk goed hoe de spanveer vast zit. Zet even met pen/stif een merkteken op het huidige manchet zodat je straks nog weet hoe hij zat, mogelijk moet het manchet er op een speciale manier in ivm uitsparingen of lipjes.
Link naar reactie
Beste Harry, Hartstikke bedankt voor je brede uitleg. Het slangetje lag idd los en na nu een was je gedraaid te hebben doet hij het weer. En wat betreft het manchet ben ik nu achter gekomen dat het de uitvoering vd zanussi is en dus niet gescheurd is. Ik kan voorlopig weer verder. Top en nogmaals onwijs bedankt!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...