Ga naar inhoud

Indesit iwdc 6145 storing, maar wat


Estelle

Aanbevolen berichten

Hi, Mij wasdroogcombi merk indesit iwdc 6145 geeft een storing bij het draaien van een programma zonder drogen; drogen heb ik nog niet kunnen proberen. Nu lees ik op internet wel allerlei F0. foutmeldingen maar er zit geen display op dus hoe weet ik welke foutmelding hij geeft.. Alle horizontale lampjes knipperen en van de verticale de 4 (zonnetje) en end. Ook lijkt het alsof de machine dan de hele tijd aan het pompen is, althans ik denk dat het geluid van pompen is.
Link naar reactie
Niet 100% zeker maar volgens mij is dat een voedings probleem. Onder in de machine zit een elektronica module in een kunststof behuizing. Controleer die op bol staande condensatoren. Ziet er uit als een tonnetje met een kruisje in het midden. Als deze gescheurd zijn of iets bol staan ze dan alle (dacht 4) vervangen. Zie http://home-appliance-diy.co.uk/modules.html van een ander model.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hi Harry, Inmiddels een paar weken verder. Maar de wasdroger geeft nu een andere foutmelding. Als ik nu een menu kies en op start druk, duurt het een paar seconde, dan gaat het lampje van de startknop oranje knipperen, het lampje van de deurvergrendeling gaat rood knipperen en de was wordt niet gestart. Heb gister overigens bovenstaande gecontroleerd maar die stonden niet bol. Echter wat ik vreemd vind, na de storing van mijn wasmachine zijn wij die van mijn huisgenoot gaan gebruiken. Deze deed het twee weken en geeft nu ook een storing bij het kiezen van een was en gaat niet draaien.. we wonen in een oud huis en volgens mij is de elketriciteit niet goed aangelegd. Sinds kort hebben we een boiler die bij de wasmachine is aangesloten en de aardlekschakelaar slaat eruit als deze beide op het zelfde contact zijn aangesloten. Kan dit er iets mee te maken hebben of kan er iets zijn doorgebrand oid? Of is het toeval dat beide in een paar weken achter elkaar kapot gaan..
Link naar reactie
Hi Harry, Inmiddels een paar weken verder. Maar de wasdroger geeft nu een andere foutmelding. Als ik nu een menu kies en op start druk, duurt het een paar seconde, dan gaat het lampje van de startknop oranje knipperen, het lampje van de deurvergrendeling gaat rood knipperen en de was wordt niet gestart. Heb gister overigens bovenstaande gecontroleerd maar die stonden niet bol. Echter wat ik vreemd vind, na de storing van mijn wasmachine zijn wij die van mijn huisgenoot gaan gebruiken. Deze deed het twee weken en geeft nu ook een storing bij het kiezen van een was en gaat niet draaien.. we wonen in een oud huis en volgens mij is de elketriciteit niet goed aangelegd. Sinds kort hebben we een boiler die bij de wasmachine is aangesloten en de aardlekschakelaar slaat eruit als deze beide op het zelfde contact zijn aangesloten. Kan dit er iets mee te maken hebben of kan er iets zijn doorgebrand oid? Of is het toeval dat beide in een paar weken achter elkaar kapot gaan..
Link naar reactie
Als de aardlek schakelaar er uit vliegt (dus niet de "stop" of schakel automaat voor alleen die groep) dan iemand laten komen om te controleren wat er mis gaat. Het zou kunnen dat beide apparaten een kleine aardlek hebben maar dat ze samen nu zoveel naar aarde lekken dat de beveiliging in werking treed. Wat is het merk en type van de andere wasmachine en welke fout geeft die aan?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hi Harry, Het is niet zo dat beide tegelijk aan staan. De indices was ingebrui tot deze kapot ging, daarna is de bosch aangesloten welke na twee weken ook kapot ging. Type weet ik nu niet. Maar deze gaat ook aan en met het kiezen van menu gaan de lampjes ook knipperen: ga er maar even iemand voor bellen en naar laten kijken
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...