Ga naar inhoud

Wasmachine maakt kortsluiting tijdens ce


Mahad-1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Thuis heb ik de Beko WMB 61431M en sinds 2 maanden doet deze best apart. Wij hebben een boiler welke is ingebouwd door de woningbouw. Als ik de kraan open en water laat stroom maakt de wasmachine wat stotterend geluid en dit is duidelijk door het opendraaien van de kraan. Sinds kort is het erger en maakt de wasmachine kortsluiting tijdens het centrifugeren en valt alles uit. Wanneer ik de schakelaar weer omhoog doe valt alles weer uit tenzij ik de stekker uit de wasmachine haal dan doet alles het. Sterker nog nu is het zo dat als ik de stekker al erin steek alles compleet uitgaat. Dus zelfs dat kan niet meer. Ik heb geen verstand van wasmachines en heb overal wat gezocht op internet maar echt geen idee waar het aan kan liggen. Nu weet ik niet waar ik moet beginnen en wat ik eventueel zelf zou kunnen doen. Even ter info: Ik heb een foto van mijn groepenkast en wasmachine. Hoe upload ik deze?
Link naar reactie
De link tussen waterkraan/boiler en geluid van de wasmachine begrijp ik niet Leg eens anders uit. Sluiting: ik denk dat de koolborstels zo ver vers;eten zijn dat de motor onder de koolborstel gruis zit. Verwijder het achter paneel. Zit de motor onder zwart gruis? Of je hebt defecte lagers waardoor er nu water over de motor of het verwarmings element loopt.
Link naar reactie
Beste mensen, Even een update. Gisteren ben ik naar de MediaMarkt geweest omdat ik niet in de veronderstelling was dat de wasmachine gerepareerd kon worden. Kosten monteur om waarschijnlijk achteraf te horen dat hij gewoon stuk is of duur te repareren is (€75 voorrijkosten,30 min arbeid en ervan uitgaande dat dit niet binnen 30 min opgelost zou zijn) waren dusdanig hoog dat ik het verstandiger vond om toch een nieuwe te kopen. Daar heb ik een Siemens wasmachine gekocht en die zou zaterdag geleverd worden. Thuis aangekomen dacht ik alvast de wasmachine in de gang te zetten zodat dit gemakkelijker kon plaats vinden voor zaterdag. Nu bleek tot mijn verbazing dat er water aan de achterkant lag. Hierop gelijk stekkerdoos gecontroleerd en hier zat water in. Het bleek dat de sifon waar de afvoerslang ingaat het water teruggooide wanneer het water weggespoeld zou moeten worden tijdens de was. Hierdoor komt er water in de stekkers/stekkerdoos waardoor er kortsluiting ontstaan. Gelukkig had ik nog een stekkerdoos liggen en deze gelijk omgewisseld en wat bleek de wasmachine deed het prima. De afvoerslang in de wasbak van de keuken gedaan en hij werkte prima. Nu zou de sifon verstopt zitten waarschijnlijk. Ondertussen met MediaMarkt gebeld om de aankoop te annuleren. Losdraaien van de sifon lukte niet, deze zat heel erg vast. Hierop toch maar woningbouw gebeld en deze zou RRS (Rioolreiniging) sturen om dit op te lossen en te reinigen. Probleem opgelost en kosten van een nieuwe wasmachine bespaard!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...