Ga naar inhoud

Miele wasautomaat - knettert, LED'S flik


zeeland1984

Aanbevolen berichten

Miele wasautomaat van de 800 serie, knettert sinds kort tijdens het centrifugeren bij familie. Ik dacht eerst nog aan de motorlagers, maar zodra het centrifugeren stopt, houdt ook het geknetter op tijdens het uitbollen van de trommel omdat er dan geen elektrische overdracht meer is. Dus dacht ik aan de koolborstels, maar dan zou de LED Spoelen moeten gaan knipperen, maar als alles gaat flikkeren... dan vrees ik kortsluiting in de printplaat. Normaal knipperen er bij een storing namelijk alleen aan de rechterkant LED'S, maar bij deze storing flikkert er soms onwillekeurig een LED, zoals de tiptoets Voorwas, Extra water, Spoelstop bij de toerental-regeling, wat te zien is in de video als u goed kijkt: https://www.youtube.com/watch?v=DVKKGgzTh2Y Ik heb er nog nooit heb gehoord dat het kan voorkomen dat juist deze LED'S gaan flikkeren. Trommel draait soms niet of blokkeert zelfs helemaal zodra er een signaal vanuit de hoofdbesturing wordt gegeven om te gaan draaien. PS Schokdempers zijn altijd tijdig vervangen (3 keer) omdat dit juist de belangrijkste oorzaak is dat de printplaat stukgaat.
Link naar reactie
UPDATE: De linker koolborstel was tot op de draad versleten. De LED 'Spoelen' knipperde niet doordat de rechter nog iets langer was, en daarom was er nog een stroomdoorvoer mogelijk, maar de linker heeft zoveel gevonkt dat deze er koperkleurig uitzag, en helaas heeft de collector nu wat zwarte strepen (ingebrand): https://www.youtube.com/watch?v=l2X9iXP-rGU Dat er onwillekeurig LED'S gingen knipperen (zelfs watertoevoer) kwam door de vonkenregen (sluiting in de motor) want hoe meer de motor ging knetteren, des te meer de LED'S op het bedieningspaneel gingen flikkeren en uitvielen. Alhoewel de programmabesturing beveiligd is tegen elektromagnetische straling, biedt deze beveiliging onvoldoende bescherming indien er sprake is van extreme vonkvorming door versleten koolborstels.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...