Ga naar inhoud

lager is er niet uit te tikken


Alfred-Pleiter

Aanbevolen berichten

Ben bezig met het vervangen van de lagers voor de LG WD14360 en ofschoon op utube filmpes de monteur ze er met een beitel schijnbaar moeiteloos uittikt, gaat dat bij mij niet. Het buitenlager heb ik er uit moeten slijpen. Het binnen lager moet nog. Ook met een binnentrekker gaat het niet. Wellicht heeft iemand een idee zonder dat ik die er ook uit te moet slijpen.
Link naar reactie
Ik weet niet of je het filmpje goed bekeken hebt cq de logica zelf goed hebt ingeschat. Als de trommel er uit is sla je het achterste lager er van binnen uit naar buiten toe. Het voorste lager van achteren naar voren. Je zet dus bv een stevige stalen pen of staaf door het gat van het ene lager tegen de binnen bus van het achterliggende lager en geeft hier een tik tegen aan. Dan zet je de pen precies aan de andere kant van die binnen bus en tikt er weer op. Dit doe je een paar keer en dan zou je moeten kunnen zien dat het lager langzaam naar buiten komt. Probleem is alleen dat als je niet hard genoeg tikt er niets gebeurd en als je te hard tikt de kuip scheurt. https://www.youtube.com/watch?v=WmYs3wwXXIE TIP: sla bij het plaatsen van het nieuwe lager nooit op de binnen bus of de metalen/rubber afdichtring anders is het nieuwe lager al beschadigd voordat je de eerste was hebt gedaan.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...