Ga naar inhoud

Indesit WIDXL146 storing


Vincent-8

Aanbevolen berichten

Wasmachine werkt en doet alles maar lijkt wel een lichtorgel. Alle lampjes branden gelijktijdig tijdends het gebruik (matig). Als de wasmiachine uitgeschakeld is met de ‘aan/uit’ knop dan flikkeren alle lampjes gelijktijdig. Pas als ik de stekker eruit haal stopt het. Ik heb hem opengemaakt op zoek naar halflosse draadjes maar niets gevonden. Wellicht problemen met printplaat? Contactspray?
Link naar reactie
"Contactspray?" Nee, dan is het einde machine. Onder in de machine zit de hoofd module. Controleer deze op bol staande of gesprongen elkos. Indien ze bol staan of al gesprongen zijn dan vervangen door de zelfde capaciteit maar het liefst 1 spannings stap hoger. Zie https://plus.google.com/photos/111743745378069165699/album/6072706231504447345/6072706237282607010?authkey=CLnA2cGC7PvFEg
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dank voor interesse! Nog niet, ik kreeg de stekkers niet los, was bang iets te breken. Heb foto’s gemaakt en aan een vriend laten zien; hij wees me op een soort ‘borgnokjes’ die ik los zou moeten wippen en dan stekkers eruit. Zondag weer een poging wagen.. laat het zeker weten als het gelukt is.
Link naar reactie
Heb de printplaat eruit; haaks op de basisplaat zit nog een printplaatje gesoldeerd. Zowel op de basis als op het tweede printplaatje zitten twee elkos, totaal 4. Geen is gebarsten of gecorrodeerd. De elkos op het kleine printplaatje zijn wel ‘gezwart’ evenals het printplaatje. Dat zwart veeg ik er wel zo af. Wijst dit zwart op oververhitting?
Link naar reactie
Thnx again HarryO! Ik heb inmiddels de 3 kleinste elkos toch voor de zekerheid laten vervangen. De grootste kon ik niet vinden, maar de electrotechnicus die de elkos voor mij heeft gesoldeerd heeft de grote doorgemeten en hij doet wat hij moet doen begreep ik. Ook zat er 1 pootje van een kleine keramische condensator los, deze is ook vast gezet. alles weer ingebouwd maar helaas, het is nog steeds een lichtorgel. gelukkig doet de machine het wel, dus nu worden er even een paar wasjes gedraaid en dan weer verder zoeken. Wat opvallend is: zodra ik de start/stop schakelaar diep ingedrukt hou dan gaan alle andere flikkerende lichtjes uit en brand alleen de startled. Als ik dan loslaat start de machine met de aanduiding van de bovenste led (wassen) voor een paar seconden en daarna beginnen alle led’s weer te flikkeren. Als leek denk ik dierdoor dat het aan de start/stop knop ligt. Er zit toch ook een printplaat achter de bediening/leds? Zitten hier ook elkos op die wellicht niet goed meer zijn? Ik ga graag verder zoeken maar wil niet opnieuw het wiel uitvinden als dit al gedaan is. Nog tips na deze beschrijving? Hoor het wederom graag...! Alvast dank!
Link naar reactie
Ik denk niet dat het de aan/uit knop zelf is. Dat is nl een klein simpel druk schakelaartje. Kun je verwisselen met 1 van de andere die er naast zt om het zeker te weten. Het blijvend indrukken is een deel van een reset procedure. Ik verdenk dan eerder de deur vergrendeling. Controleer deze op verkleuring/smeltplekken en gammele stekker verbinding. Verwijder hiervoor het bovenblad, je kunt dan tussen kuip en front door werken.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...