Ga naar inhoud

DEV-C++ vraag: Hoe decompilen?


Aanbevolen berichten

[quote:3d8ac30a30="Sjoerd Boerhout"]Je plaatst op zondagochtend een vraag en verwacht binnen 2 uur een antwoord?!?!?[/quote:3d8ac30a30] Nou, ja :D Ik heb het snel nodig dus daarom. :P BTW. Het heoft neit persee met dev-c++ Maar ik wil dat een exe of dll (dll heb ik nu nodig) omgezet wordt naar een verander baar tekst. Die met dev-c++ te editen valt
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Decompileren is heel makkelijk hoor. Er zijn diverse decompilers die je binaire bestand kunnen converteren naar iets dat voor mensen nog redelijk leesbaar is... Het is alleen geen C++ meer, maar Assembler. :D Sorry hoor, maar compileren is in het algemeen eenrichtings-verkeer. Vergelijk het met een kleermaker die uit drie meter stof een mooi overhemd "compileert". Een andere kleermaker koopt dit overhemd en gaat het weer uit elkaar halen (decompileren) om zo weer drie meter te krijgen. Je snapt het al, dit lukt natuurlijk nooit. Er is namelijk gewoon een deel van de originele stof verdwenen en er zal uit andere bronnen (libraries, knopen, garen) weer het een en ander toegevoegd zijn. Maar goed, een goede kleermaker kan naar het ontwerp kijken, zien hoe het in elkaar zit en vervolgens zelf ook namaken. Zo kan een goede C++ programmeur met wat Assembler-kennis en een decompiler ook een beetje gokken hoe iets in elkaar zit, hoewel het bij C++ tock meer koffiedik-kijken is. Een executable is namelijk honderden malen complexer dan een overhemd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...