anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 Ik heb een vraag. Ik werk met DEV-C++. En ik wil een exe/dll bestand decompilen maar hoe kan ik dit doen met Dev-C++. B.V.D. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 Niemand? Please I need it fast. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 Je plaatst op zondagochtend een vraag en verwacht binnen 2 uur een antwoord?!?!? Kun je met dev-c++ wel decompilen? En anders is er altijd nog google. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 decompilen is sowieso redelijk moeilijk, waarom heb je het nodig dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 [quote:82f4b5b519="Dr HenDre"]decompilen is sowieso redelijk moeilijk, waarom heb je het nodig dan?[/quote:82f4b5b519] Ik had vroeger een exe gemaakt. Maar ik heb de cpp file niet meer. Dus ik wil decompilen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 [quote:3d8ac30a30="Sjoerd Boerhout"]Je plaatst op zondagochtend een vraag en verwacht binnen 2 uur een antwoord?!?!?[/quote:3d8ac30a30] Nou, ja :D Ik heb het snel nodig dus daarom. :P BTW. Het heoft neit persee met dev-c++ Maar ik wil dat een exe of dll (dll heb ik nu nodig) omgezet wordt naar een verander baar tekst. Die met dev-c++ te editen valt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 Je zou eens kunnen kijken naar Softice. Schijnt niet echt simpel te zijn. http://www.experts-exchange.com/Programming/Q_21093307.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 [quote:161e0e1b7e="gerben"]Je zou eens kunnen kijken naar Softice. Schijnt niet echt simpel te zijn.[/quote:161e0e1b7e] Maar met Visual Studio .NEt 2003. Kan je wel een dll editen. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 Verdiep je dan eerst eens in de verschillen tussen "ouderwets" C(++) en het .NET framework, dan snap je waarom het bij de eerste lastig is en bij de tweede enorm simpel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2004 [quote:8e65cd1988="Bill Gates"]Verdiep je dan eerst eens in de verschillen tussen "ouderwets" C(++) en het .NET framework, dan snap je waarom het bij de eerste lastig is en bij de tweede enorm simpel.[/quote:8e65cd1988] Je hebt gelijk. Sorry :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 waaróm wil je dan decompileren ?. Om een keymaker te kunnen maken of zo ?. :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2004 Decompileren is heel makkelijk hoor. Er zijn diverse decompilers die je binaire bestand kunnen converteren naar iets dat voor mensen nog redelijk leesbaar is... Het is alleen geen C++ meer, maar Assembler. :D Sorry hoor, maar compileren is in het algemeen eenrichtings-verkeer. Vergelijk het met een kleermaker die uit drie meter stof een mooi overhemd "compileert". Een andere kleermaker koopt dit overhemd en gaat het weer uit elkaar halen (decompileren) om zo weer drie meter te krijgen. Je snapt het al, dit lukt natuurlijk nooit. Er is namelijk gewoon een deel van de originele stof verdwenen en er zal uit andere bronnen (libraries, knopen, garen) weer het een en ander toegevoegd zijn. Maar goed, een goede kleermaker kan naar het ontwerp kijken, zien hoe het in elkaar zit en vervolgens zelf ook namaken. Zo kan een goede C++ programmeur met wat Assembler-kennis en een decompiler ook een beetje gokken hoe iets in elkaar zit, hoewel het bij C++ tock meer koffiedik-kijken is. Een executable is namelijk honderden malen complexer dan een overhemd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen