Ga naar inhoud

[Java] Problemen mat ArrayList


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik wilde jullie graag het volgende probleem plus code voorleggen: [code:1:de3560f538]import java.util.*; import java.util.ArrayList; public class Bank { private ArrayList banklijst; public Bank() { banklijst = new ArrayList(); } public void bankrekeningen() { banklijst.add(new Bankrekening(name, banknummer)); } } [/code:1:de3560f538] Bovenstaande code lijkt mij volledig te kloppen, maar na de compile-opdracht krijg ik deze melding: [img:de3560f538]http://home.zonnet.nl/samplonius/foutmelding.jpg[/img:de3560f538] Dit is bij mij een melding in de categorie 'vaag'. Wat doe ik hier fout?
Link naar reactie
Sorry vergeet de rest te posten :wink: Zelfde foutmelding bij deze regel: banklijst.add(new Bankrekening(name, banknummer)); De vorige code heb ik dus samengevoegd met een eerder gemaakte klasse. [code:1:8c6d4177bc] import java.util.*; import java.util.ArrayList; public class Bankrekening { /** * De velden waarin de klantengegevens worden opgeslagen */ private String naam; private int rekeningnummer; private int saldo; private ArrayList banklijst; // Geef alle velden een waarde public void bankrekeningen() { banklijst = new ArrayList(); banklijst.add(new Bankrekening(naam, rekeningnummer)); } // Geeft de inhoud van het veld naam public String getNaam() { return naam; } // Geeft de inhoud van het veld rekeningnummer public int getRekeningnummer() { return rekeningnummer; } // Geeft de inhoud van het veld saldo public int getSaldo() { return saldo; } // Stort een bedrag op de rekening public void bedragStort(int bedrag) { saldo = saldo + bedrag; } // Neem een bedrag op van de rekening public void neemOp(int bedrag) { if(bedrag > saldo) { } else { saldo = saldo - bedrag; } } /** Stort rente op de rekening van de klant, mits het rentepercentage * groter is dan 0 en kleiner is dan 101 */ public void geefRente(int rentepercentage) { if((rentepercentage > 0) && (rentepercentage < 101)) { saldo = rentepercentage * saldo / 100 + saldo; } } // Een bedrag overschrijven naar een andere rekening public void schrijfOver(int bedrag, Bankrekening x) { if(bedrag < saldo) { neemOp(bedrag); x.bedragStort(bedrag); } } }[/code:1:8c6d4177bc]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...