Ga naar inhoud

ADO connectiestring in VB en XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik worstel al tijden met het volgende probleem. Ik heb een programma op mijn werk wat werkt onder alle besturingsystemen behalve onder windows XP. :cry: Ik gebruik een ADO connectiestring in mijn VB applicatie. Op de Windows XP testmachine zijn componten aanwezig maar error 3709 blijft optreden als de recordset wordt geopend met: [code:1:a690cc200d] Testrecordset.Open TABELNAAM _ , cn _ , adOpenKeyset _ , adLockOptimistic [/code:1:a690cc200d] Ik log in op de XP testmachine als Administrator en heb alle componenten (MDAC / JET 4.0 etc...) reeds geprobeerd. Ook de connectiestring (cn) is goed tenzij deze bij XP anders moet zijn?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Ik heb een switch tussen ODBC en OLEDB. Beide cn's doen het niet. OLEDB: [code:1:db2ac36647] Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\database.mdb;User Id=admin;Password=; [/code:1:db2ac36647]ODBC:[code:1:db2ac36647] Provider=;Extended Properties="DBQ=c:\database.mdb;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=281;FIL=MS Access;MaxBufferSize=2048;PageTimeout=5;PWD=;UID=admin;" [/code:1:db2ac36647]
Link naar reactie
oConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & _ "Dbq=c:\database.mdb;" & _ "Uid=admin;" & _ "Pwd=" Dit zou volgens mij de goede connectionstring moeten opleveren Hou er vooral rekening mee dat de goede rechten zijn toegekent op de directory waar je mdb file staat. XP is daar heel vervelend in. Als je nl een database opent wordt er een extra bestand gemaakt waar de lockings en users in worden opgeslagen. Dit moet de desbetreffende gebruiker wel kunnen doen. Succes Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...