anoniem Geplaatst: 13 september 2004 Delen Geplaatst: 13 september 2004 Ik worstel al tijden met het volgende probleem. Ik heb een programma op mijn werk wat werkt onder alle besturingsystemen behalve onder windows XP. :cry: Ik gebruik een ADO connectiestring in mijn VB applicatie. Op de Windows XP testmachine zijn componten aanwezig maar error 3709 blijft optreden als de recordset wordt geopend met: [code:1:a690cc200d] Testrecordset.Open TABELNAAM _ , cn _ , adOpenKeyset _ , adLockOptimistic [/code:1:a690cc200d] Ik log in op de XP testmachine als Administrator en heb alle componenten (MDAC / JET 4.0 etc...) reeds geprobeerd. Ook de connectiestring (cn) is goed tenzij deze bij XP anders moet zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2004 Ik denk dat je iets meer info moet geven. Wat is je connection string cn is cn een sting if een alreeds geopende connection. Gaan het openen van cn wel goed ? wat is de inhoud van de string tabelnaam waarmee zoek je verbinding een acces database op het netwerk of op je lokale computer of een sql server Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2004 3709 wijst op een invalid connection-object. Dit kan tal van oorzaken hebben. Werk je bijv. via odbc? Is in dat geval de betreffende datasource in dat bekend in de odbc-manager op die machine? Heb je de applicatie gewoon overgekopieerd of via een reguliere setup neergezet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2004 Ik heb een switch tussen ODBC en OLEDB. Beide cn's doen het niet. OLEDB: [code:1:db2ac36647] Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\database.mdb;User Id=admin;Password=; [/code:1:db2ac36647]ODBC:[code:1:db2ac36647] Provider=;Extended Properties="DBQ=c:\database.mdb;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=281;FIL=MS Access;MaxBufferSize=2048;PageTimeout=5;PWD=;UID=admin;" [/code:1:db2ac36647] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2004 oConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & _ "Dbq=c:\database.mdb;" & _ "Uid=admin;" & _ "Pwd=" Dit zou volgens mij de goede connectionstring moeten opleveren Hou er vooral rekening mee dat de goede rechten zijn toegekent op de directory waar je mdb file staat. XP is daar heel vervelend in. Als je nl een database opent wordt er een extra bestand gemaakt waar de lockings en users in worden opgeslagen. Dit moet de desbetreffende gebruiker wel kunnen doen. Succes Jan Willem Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen