Ga naar inhoud

Symbool kraantje bij Siemens WM16W642FG


Lindsy-Marin

Aanbevolen berichten

Gedurende enkele maanden krijgen wij het knipperend symbool "kraantje" op onze wasmachine. Dit gebeurt NIET tijdens het water nemen om te wassen (begin programma), maar WEL enkel op het einde van het programma als de wasmachine water neemt om te spoelen. Het water stroomt dan (volgens mij) aan een mooi tempo in de wasmachine. De oplossingen in de handleidingen helpen niet om het probleem op te lossen, want: - De kraan is open gedraaid. - De toevoerslang is niet geknikt of afgeklemd. - De waterdruk is niet te laag. We hebben reeds de zeef schoongemaakt, maar deze was niet vuil. Verder staan er geen oorzaken/oplossingen voor ons probleem in de handleiding. Ook online kan ik er niets over terugvinden. Wie kan mij verder helpen?
Link naar reactie
Dit is een https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/artikeloverzicht/00702474 De aquastop unit zit direct aan de kraan (= het eerste inlaat ventiel) Dan volgt er aan de binnen kant van de machine nog een 2 voudig inlaat ventiel, afhankelijk van welke aangestuurt word, krijgt het juiste deel van de zeepbak water. Net voor dit 2 voudig ventiel zit een water doorstroom meter. Zit de stekker daarvan goed? Trek de slangetjes eens van dit 2-voudige ventiel en vang het water op als je de machine dan gaat testen. Komt er echt wel voldoende water uit dit ventiel?
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Hallo HarryO, Ik heb vrijwel exact hetzelfde probleem en heb ook de oplossingen in de handleidingen al uitgevoerd tevergeefs! De kraan licht op aan het eind van het wasprogramma. Ik heb een Siemens WM14U640NL/01 Hoe kan ik de slang aan de achterzijde demonteren? ik zie namelijk niet hoe ik deze eruit moet trekken.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...