Ga naar inhoud

[C++] Geen verstand, maar wat is er fout?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik een programma (waarvan ik de source heb), open, en gelijk op "build" klik, krijg ik deze fout [quote:6a315f12c7]--------------------Configuration: WinSTon - Win32 Release-------------------- Performing Custom Build Step on .\Code\68000asm\Decode.asm ml wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand. Error executing c:\windows\system32\cmd.exe. WinSTon.exe - 1 error(s), 0 warning(s) [/quote:6a315f12c7] Wat kan ik hieraan doen? Dit is de 1e keer dat ik in VC++ 6 werk, dus graag een beetje simpel antwoord :oops:
Link naar reactie
Je omgeving probeert een programma uit te voeren genaamd ml.exe (at hij niet kan vinden). Dit zal dan wel een motorola compiler / linker zijn? Aangezien jouw source in een 68000 directory staat? Oplossing: Je path onder MS-DOS naar de juiste dir wijzen waar ml.exe staat, omdat hij dit via cmd.exe (shell) probeert uit te voeren. Een verwijzing vanuit Visual Studio gaat misschien ook wel werken, je PATH in dit geval zeker. Succ6
Link naar reactie
Mmmmm ok laat ik eerst wat andere vragen stellen: Wat is dit voor een programma? Is dit sourcecode voor een 68000 processor? Zo ja, dan probeer je in Visual Studio code te compileren voor een ander platform. Houdt er dan rekening mee dat je goede compilers / linkers geinstalleerd hebt. Heb je dat al gedaan? Of heb je alleen deze code ingeladen en op de knop "compileren" gedrukt met de standaardinstellingen? Grt.
Link naar reactie
Nee vriend, dat gaat niet werken. Die source die jij compileert is voor een andere processor geschreven dan voor de Intel. Dus gaat die standaard x86 compiler die in VC++ zit ook niet werken. Je moet dus een compiler hebben die motorola code kan compileren. Er is een versie van gcc die dit kan. En er is een port van gcc voor windows op de markt (open-source), maar of die ook motorola code aankan weet ik niet. Dat moet je even uitzoeken of een andere compiler zoeken. Gebruik daarna de manual om uit te zoeken hoe je deze kunt gebruiken binnen de VC++ omgeving. Zoek ook op de homepage van het project uit wat je moet doen om die code te kunnen compileren.
Link naar reactie
De source is x86 source, dus het zou wel moeten werken. ML is de [b:8629170c35]M[/b:8629170c35]icrosoft [b:8629170c35]L[/b:8629170c35]inker bij mijn weten. 1) Controleer of ml.exe ergens te vinden is in je systeem. Zo niet, zul je het moeten installeren (evt dowbloaden). 2) Controleer of ml.exe in het pad staat. In een dos-box kun je het path-commando ingeven. Dat geeft je een lijst van directories en de directory waar ml.exe staat moet daarbij staan.
Link naar reactie
[quote:b55d8cd7d1="Wim Sturkenboom"]De source is x86 source, dus het zou wel moeten werken. ML is de [b:b55d8cd7d1]M[/b:b55d8cd7d1]icrosoft [b:b55d8cd7d1]L[/b:b55d8cd7d1]inker bij mijn weten. 1) Controleer of ml.exe ergens te vinden is in je systeem. Zo niet, zul je het moeten installeren (evt dowbloaden). 2) Controleer of ml.exe in het pad staat. In een dos-box kun je het path-commando ingeven. Dat geeft je een lijst van directories en de directory waar ml.exe staat moet daarbij staan.[/quote:b55d8cd7d1] Ik dank u zeer voor deze reactie. Na heel wat moeite lukt het me nu eindelijk om het programma te maken! Dank u zeer allemaal!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...