Ga naar inhoud

[delphi-7] Record in File opslaan. Hoe ?


Aanbevolen berichten

Hey. 2 vragen : [b:f3cb189331]VRAAG 1[/b:f3cb189331] Ik ben een klein programma aan het maken, maar het lukt mij maar niet om een Record in een File te krijgen. Als ik dit doe, (is dus in de enige Unit (Unit 1)) [code:1:f3cb189331] Type TPerson Name : string[255]; Age : shortint; Adress : string[255]; City : string[88]; Country : strring[88]; END; TPersonFile = File Of TPerson; VAR Person : TPerson; PersonFile : TPersonFile; [/code:1:f3cb189331] krijg ik de melding : Type 'TPerson' needs finialization - not allowed in file type. Weet iemand wat ik hier aan doe ? [b:f3cb189331]VRAAG 2[/b:f3cb189331] Is er een andere manier van gegevens gezamelijk op te slaan. Dus een andere soort database. (anders=niet Record) Alvast bedankt, Turbo-Pascal !
Link naar reactie
[quote:69f4fab741="turbo-pascal"] [b:69f4fab741]VRAAG 1[/b:69f4fab741] Ik ben een klein programma aan het maken, maar het lukt mij maar niet om een Record in een File te krijgen. Als ik dit doe, (is dus in de enige Unit (Unit 1)) .... krijg ik de melding : Type 'TPerson' needs finialization - not allowed in file type. Weet iemand wat ik hier aan doe ? [/quote:69f4fab741] Probeer dit eens [code:1:69f4fab741] Type TPerson = record Name : string[255]; Age : shortint; Adress : string[255]; City : string[88]; Country : string[88]; END; TPersonFile = File Of TPerson; VAR Person : TPerson; PersonFile : TPersonFile; [/code:1:69f4fab741] [quote:69f4fab741="turbo-pascal"] [b:69f4fab741]VRAAG 2[/b:69f4fab741] Is er een andere manier van gegevens gezamelijk op te slaan. Dus een andere soort database. (anders=niet Record)[/quote:69f4fab741] * Iets lastiger, maar compacter. D.m.v. TFileStream. * Een echte database gebruiken? Er bestaan databases waarbij je de engine als component in de executable kan stoppen.
Link naar reactie
Ah :) Dat = Record Stond er ook achter. Ben ik hier ff vergeten :oops: Bedankt, maar het probleem is dus nog niet opgelost. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, zoals [code:1:75190887e3] Tperso...... .... VAR Person : TPerson; PersonFile : File Of Person; [/code:1:75190887e3] en [code:1:75190887e3] Tperso...... .... VAR Person : TPerson; PersonFile : File Of [b]T[/b]Person; [/code:1:75190887e3]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Bijna goed krekel. Dat Packed moest er idd bij, maar het moest zo: [b:304846b40d]Unit1[/b:304846b40d] [code:1:304846b40d] unit Unit1; interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs; type TForm1 = class(TForm) private { Private declarations } public { Public declarations } end; Type TPerson =packed record Name : string[255]; Age : shortint; Adress : string[255]; City : string[88]; Country : string[88]; END; TPersonFile = File Of TPerson; var Form1: TForm1; Person : TPerson; PersonFile : TPersonFile; implementation {$R *.dfm} end. [/code:1:304846b40d] Die werkt :D THANX !
Link naar reactie
[quote:efe3082cf0="Johan Stokking"]En wat kan je ermee eigenlijk? Dus hoe pas je het toe?[/quote:efe3082cf0]Zoals je het zelf wilt. Je kan er van alles mee, maar op deze manier heb je de juiste benodigdheden (record en VAR's) om een record weg te schrijven naar een file. Ik ben met een programma bezig, als die een beetje opweg is laat ik je wel zien hoe je het oa kunt gebruiken. (jij krijgt dan de exclusieve source erbij :P)
Link naar reactie
[quote:f3a82f9df7="Johan Stokking"][quote:f3a82f9df7="Erwtensoep"]Jaah, als je met Johan over records begint wordt je gauw overtuigd om db's te nemen :P :wink:[/quote:f3a82f9df7] Ken ik jou? :-?[/quote:f3a82f9df7]Heft je vast vol bewondedring, al jaren gevolgd, en je bent nu zeker zijn grootste obsessie/hobby :P ( hiervoor hadden we toch pb :roll: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...