Ga naar inhoud

Indesit WIAL 143 blijft hangen


cristel-1

Aanbevolen berichten

Hi! Ik heb een programma 8 aangezet op 40 graden en opeens blijft de wasmachine hangen en knippert het 'slotlichtje! Snel plus die van het horloge en die van 1400/600. Er staat nog water in en dat wrdt niet afgevoerd. In het boekje staat stekker eruit en erin maar dat helpt niet. Daarna heb ik andere programma’s geprobeerd. Bij alleen spoelen maakte de wasmachine een knetterend geluid en lijkt hii te blijven hangen. Denk zelf dat het met spoelen te maken heeft want daar blijf hij ook hangen in het programma. Heeft u advoes?
Link naar reactie
Staat voor foutcode F09 wat bijna nooit voor komt. Dat is een melding van "ik ben mijn programma kwijt". Probeer eens te achterhalen waar het geknetter weg komt. Als dat uit de bedienings elektronica boven aan komt dan de stekker verbindingen hierop controleren. Indien niet opgelost dan de elektronica module zelf op losse contacten controleren. Komt het geluid van uit de elektronica onder in de machne dan het zelfde verhaal en ook controleren op bol staande elkos. Dat zijn de 3 of 4 "tonnetjes" met een kruisje er in. Deze mogen niet bol staan of gescheurd zijn. Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken van beide modules (van voor en achterzijde). Hoe duidelijker de fotos hoe meer kans dat we het kunnen vinden. Zet deze fotos ergens op internet waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...