Ga naar inhoud

Samsung foutcode SUD


Aanbevolen berichten

Mijn Samsung ECObubble 8.0 Kg WF1804YPC stopt ca. halverwege een wasprogramma en geeft dan een foutcode SUD. Vervolgens na ca. 15 min gaat hij uit zichzelf weer verder. We hebben de wasmachine al diverse keren gespoeld met 2 à 3 ltr gekookt water en ook gekalibreerd. Na kalibratie doet de machine het zo'n 3 à 4 keer zonder problemen waarna vervolgens hetzelfde euvel zich weer voordoet. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Link naar reactie
Bedankt HarryO, Ik heb het slangetje doorgeblazen en, voor alle zekerheid met ca 5mm ingekort. Ook heb ik de regelaar getest door een ander slangetje op de regelaar te plaatsen en dan te blazen, je hoort de regelaar dan ook klikken. Ik denk dus dat de regelaar zelf niet stuk is. Inmiddels hebben we weer een wasprogramma gedraaid, maar helaas is het euvel niet verholpen, ca 10 min voor het einde van het programma stopt de machine er weer mee en geeft weer de code SUD. Ik heb tijdens dit stoppen het slangetje verwijderd en het hulpslangetje er weer opgezet en geblazen, dan hoor je de regelaar niet klikken. Na ca. 17 min start de machine weer op en maakt het programma af. Mvg Henk Woeltjes
Link naar reactie
Als de regelaar dan niet klikt blijft hij denk ik hangen. Eerste deel van je topic is weg gevallen, (bekend probleem, word aan gewerkt) ik kan het type nummer nu dus niet meer zien voor verder onderzoek. Je eerste topic even openen en weer opslaan, dan staat het er weer.
Link naar reactie
Dat is inderdaad de zelfde. Is echter geen "geschakelede" nivoregelaar maar een "analoge". Je hoort dus niets schakelen als je in de regelaar zelf blaast. Enige wat je ogelijk kunt horen is dat als je hard blaast het bewegende deel tegen de behuizing aan komt. Ik zou op de gok de nivo regelaar vervangen. Eventueel door een http://www.tweedehandswitgoedoss.nl/a-50668007/elektronica/niveauregelaar-wasmachine-samsung/
Link naar reactie
Ik heb de niveauregelaar zaterdag 12 mei binnen gekregen en gemonteerd. 3 keer ging het goed en bij 4e keer wassen (55 min. programma)stopt hij weer en geeft weer de code SUD, nu na ca. 30 min, en gaat na ca. 10 á 15 min weer verder. Heb je nog een idee wat het anders zou kunnen zijn of wordt het toch een nieuwe wasmachine?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
  • 2 maanden later...
Wij hebben een Samsung Ecobubble type WF 1704YPV, ongeveer 6 jaar oud, die sind een paar weken ook regelmatig stopt met foutmelding Sud. Na uit/aan zetten werkt die weer tot de volgende storing. Ik heb de aanbevelingen gelezen en zal die uitvoeren. Maar ik vraag mij af of dit probleem niet kan komen door een vervuilde afvoerslang waardoor er meer schuim achter blijft en de sensor reageert op teveel schuim? Iemand daar enige ervaring mee ? Samsung Nederland waar blijven jullie met een reactie ? Of moeten we eerst iets of FB of Twitter zetten ??
Link naar reactie
"Samsung Nederland waar blijven jullie met een reactie ? Of moeten we eerst iets of FB of Twitter zetten ??" Geen idee wat je hier mee bedoeld, deze site heeft niets met Samsung te maken. Blaas het nivo regelaar slangetje door maar geef de machine ook eens een beurt met een machine reiniger. Deze reinigd de kuip, trommel, slangen en pomp.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
In december 2018 kochten we een samsung wasmachine. In februari voor het eerst de sud-melding gehad. De machine maakte echter na enige tijd het wasprogramma wel af. Toen de machine vandaag weer dezelfde melding gaf heb ik gebeld met Samsung. Dit is het advies dat ik van hen kreeg: De melding ontstaat door gebruik van teveel wasmiddel. Het ecobubble-systeem gebruikt het wasmiddel kennelijk zo optimaal dat je niet meer dan twee coladopjes wasmiddel moet toevoegen aan je was. Om de melding te laten verdwijnen neem je de volgende stappen: - filter leegmaken - zeepbak schoonmaken - 2 à 3 liter warm water door de zeepbak spoelen. - kijken of de afvoerslang niet dieper dan 15 cm in de afvoerbuis zit. - minimaal 3x een kookwas draaien met een paar oude handdoeken in de trommel, zonder wasmiddel, met twee eetlepels soda. - je kunt controleren of het geholpen heeft door het programma spoele en centrifugeren te laten draaien. Als daarbij een laagje water in de machine komt te staan zonder schuim erop, dan is de behandeling afdoende geweest. Staat er wel schuim op dan moet je nog vaker een kookwas draaien. Ik weet nog niet of dit verhaal echt helpt. Mijn machine staat nu de eerste kookwas met soda en oude handdoeken te draaien.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...