Ga naar inhoud

foutcode EF0 aeg lavamat 76659


Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen pompt onze lavamat niet meer af en geeft foutcode EF0 Het gekke is als je hem dan handmatig op centrifugeren zet gaat hij gewoon pompen en centrifugeert hij gewoon. Als je deze code opzoekt geeft hij waterlekkage aan, maar dan zou hij daarna niet moeten gaan pompen, of pompstoring en daar lijkt het meer op omdat hij dan ook ratelt, voordat ik alles los haal heeft iemand ervaring hiermee en hoe kan ik het oplossen
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo De was machine heeft het een tijdje goed gedaan, af en toe nog code EF0, maar dan zette je hem op centrifugeren en deed hij het weer. Gisteren stopte hij op foutcode EF0 en deed hij niets meer. Pomp gecontroleerd zat niets in, voor de zekerheid de pomp er even uitgehaald. Geen water onderin, ook de vlotter gecontroleerd die aangeeft als er water instaat, maar was ok. Het lampje knippert geel en blijft knipperen. De wasmachine staat helemaal waterpas. Wie weet waar ik moet zoeken en of ik de wasmachine kan resetten
Link naar reactie
EF3 zoals je in het https://www.wasmachines.nl/forum/5437-aeg-lavamat-76659-foutcode-ef0/ noemt is inderdaad een lekkage melding. Is de bodemplaat onder in de machine volledig droog? Kan de vlotter vrij bewegen en niet vol stof, roest sporen of gammele stekker verbinding? Kan ook zijn dat de afvoerpomp veel te zwaar draait en te veel vermogen uit de elektronica trekt, je kunt dan de zelfde melding krijgen.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...