Ga naar inhoud

Miele WPS Expert V 5535 overdosering


ChrisKruisheer

Aanbevolen berichten

Wij hebben een Miele 5535 waarbij het overdoseringslampje brandt. Hij is van 2006. In 2009 gebeurde dat ook en heeft een monteur van Miele het problem verholpen. Het kwam door vloeibaar wasmiddel. Wij hebben sindsdien alleen maar met poeder gewassen. De machine is toen onder garantie gerepareerd maar dat is nu verlopen. Volgens het service raport waren de werkzaamheden: F63/ Y-stuk verstopt + ontluchting Nu wil ik dat zelf weer gaan doen maar heeft iemand een tekening waar dat zit en hoe ik daar bij kom? Alvast bedankt
Link naar reactie
Even een pas op de plaats graag. Wat Miele Fan bedoeld is dat zelfs als je je aan de zeep adviezen van de zeep fabrikant houd veel te veel zeep gebruikt. Ongeacht of dit vloeibaar of poeder is. De zeep fabrikaant wil verkopen en de wasmachine fabrikant krijgt de opdracht om zo zuinig mogelijk met water en elektra om te gaan. Die 2 stroken samen niet. En een keer wassen op 95 graden zonder wasgoed lost deze zeep troep op. Advies: als de machine nu nog werkt geef hem dan eens een beurt met een machine reiniger en als de klacht dan niet opgelost is moet je alle slangen tussen kuip en zeepbak en kuip en nivo regelaar doorblazen of doorspoelen met heet water. Als de machine al niet meer werkt dan blijft er niets anders over dan dit gelijk te doen. Wees voorzichtig met het los trekken van het slangetje van de nivo regelaar, als je het tuitje van de regelaar afbreekt kost dit een boel geld. Kijk even op de internet filmpjes hoe jou machine los moet en breek geen lipjes van het front af, dat blijf je zien.
Link naar reactie
Ik zou beginnen met de geribbelde slang boven op de trommel schoon te maken en dan de zijkant eraf en de dunne slang vanaf de pomp naar boven tot het eind Als dat weer geregeld is zou het opgelost moeten zijn Wel is het zo dat je. Heet moet wassen elke maand dus 95 graden met of zonder wasgoed Zeepdosering is het minimale op de verpakking. En dan nog iets minder voor een volle trommel Vloeibaar is slecht. Poeder is beter
Link naar reactie
Update: De machine uit elkaar gehaald. Had problemen om de frontdeur open te krijgen. Kon niet goed bij de schroef komen die achter het bedieningspaneel zit en zag geen mogelijkheid om het bedieningspaneel te verwijderen. Als iemand daar tips over heeft graag ! Dus bedieningspaneel beetje schuin gehouden en kon net bij de torx komen. Frontdoor verwijderd; linker zijpaneel verwijderd. De geribbelde slang van zeepbak naar trammel verwijderd en schoongemaakt. Hier viel het vuil erg mee, bijna niets. Vervolgens de y-slang vanaf pluizenfilter t/m afvoer verwijderd. Er zat veel vuil in de ontluchting (waar dat balletje in zit). Veel vuil in de slang van y stuk naar deze ontluchting, maar de slang van pluizenfilter naar y-stuk zat geheel dicht. Deze heb ik echt door moeten steken en vervolgens met heet water doorgespoeld. Alles weer in elkaar gezet en op dit moment draait hij op 95 graden met machinereiniger. Ik denk wel dat het dus is opgelost, maar hoor graag nog hoe ik het bedieningspaneel zonder schade kan verwijderen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...