Ga naar inhoud

harde schijf gerepareert met chkdsk nu goed?


Aanbevolen berichten

Goededag, Ik had op mijn computer een blauwscherm met opstarten van windows xp. Dit kreeg ik al voordat ik mijn kon aanmelden en dan starten mijn computer opnieuw op. Ook in veilige modus was hij niet te starten Dit scherm was een tiende van een seconde te zien dus heb ik een foto gemaakt van het scherm. Daar las ik dat ik chkdsk moest draaien. Dus dat heb ik gedaan vanaf de windows xp cd. Heb daar eerst chkdsk/ P gedaan dan zoekt hij alleen op fouten. Die scan had een een of meerdere fouten gevonden. Toen heb ik chkdsk/ R gedaan om het te repareren dit is gelukt. Daarna heb ik ook nog fixboot gedaan. Daarna kon ik mijn windows gewoon weer opstarten. Ik heb toen mijn schijf gecontroleerd met seatool van seagate alle testen gedaan en geen fouten gevonden Nu is mijn vraag is mijn hardeschijf nu weer helemaal goed of is dat kans groot dat hij nu weer binnnen een week stuk is? Want dan kan ik beter nu een nieuwe kopen en alles overzetten. Want ik weet als je een blauw scherm in windows heb gehad dat je meestal problemen houdt. Alvast bedankt voor het antwoord [/img]
Link naar reactie
met de disktool heb je kunnen constateren dat de schijf harwarematig oké is. blauwe schermen en chkdsk procedures duiden meestal op de inhoud van de schijf. er kan af en toe iets misgaan en dan moet je de chkdskprocedure volgen. dat komt wel vaker voor, en doorgaans gaat het dan weer tijden lang goed. maar soms blijkt het hardnekkiger te zijn. kortom: je weet dat de schijf zelf oké is, en zolang de software geen fouten meer geeft, mag je ervan uitgaan dat het probleem afdoende is getackled. moet je vaker gaan checkdisken dan valt een windowsreparatie te overwegen, of een nieuwe installatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...