Ga naar inhoud

Beeld van webcam ijlt na


Aanbevolen berichten

Mijn webcam reageert vertraagd op bewegingen in en geeft deze als een veeg weer. Ik heb het apparaat op een computerbeurs gekocht, waar hij een flitsend, direct beeld gaf. Het is een Sonix PC Camera-268 model. Bij Sonix is geen informatie te vinden. Het is een USB 2 apparaat en zit direct op een USB-poort. Er zijn een driver meegeleverd en AMCAP.exe. De cpu-belasting is minimaal want 90 tot 95 procent van cpu-capaciteit blijft beschikbaar. Het 3 GB interne geheugen vertoont ook geen overbelasting. Verlagen van de framerate van 30 fps (default) naar 10 geeft geen verandering. Verkleinen van het formaat zet ook geen zoden aan de dijk. Binnen MSN-messenger is de situatie gelijk. Bij gebruik van een andere USB-poort is ook geen oplossing. Dit alles speelt zich binnen de pc af (windows XP, 3ghz dual core) dus het netwerk kan niet de oorzaak zijn. Heeft iemand een idee wat er niet goed zit en hoe het is op te lossen? Groeten, Wim
Link naar reactie
[quote:92a72fe5cd="wim jongsma"]Mijn webcam reageert vertraagd op bewegingen in en geeft deze als een veeg weer. Ik heb het apparaat op een computerbeurs gekocht, waar hij een flitsend, direct beeld gaf. Het is een Sonix PC Camera-268 model. Bij Sonix is geen informatie te vinden. Het is een USB 2 apparaat en zit direct op een USB-poort. Er zijn een driver meegeleverd en AMCAP.exe. De cpu-belasting is minimaal want 90 tot 95 procent van cpu-capaciteit blijft beschikbaar. Het 3 GB interne geheugen vertoont ook geen overbelasting. Verlagen van de framerate van 30 fps (default) naar 10 geeft geen verandering. Verkleinen van het formaat zet ook geen zoden aan de dijk. Binnen MSN-messenger is de situatie gelijk. Bij gebruik van een andere USB-poort is ook geen oplossing. Dit alles speelt zich binnen de pc af (windows XP, 3ghz dual core) dus het netwerk kan niet de oorzaak zijn. Heeft iemand een idee wat er niet goed zit en hoe het is op te lossen? Groeten, Wim[/quote:92a72fe5cd] http://www.drivermax.com/driver/search/search_version.php?devicename=USB2.0+PC+Camera-268&win_ver=6.0&win_arch=32
Link naar reactie
oude driver wel verwijderd voor het installeren van de nieuwe? wat ik sowieso zou doen: - configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer: klik rechts op de camera en kies voor ´installatie ongedaan maken´ en koppel het ding ook fysiek los. sluit schermpje via toepassen en ok. - configuratiescherm/software: hele boel grondig deïnstalleren - pc uitzetten - na opstarten de nieuwe driver (volgens het boekje, dus usb pas aankoppelen als de software je daarom vraagt) installeren. wellicht valt ook te overwegen de drivers van de videokaart eens te vernieuwen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...