Ga naar inhoud

Netwerk HDD niet benaderbaar


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Vorig jaar heb ik een externe harddisk gekocht, die ook via het netwerk benaderbaar is. Het gaat om een Sitecom MD-250. Wat heb ik alemaal gedaan: 1. De HDD via USB op meerdere computers aangesloten (met zowel besturingssysteem Vista als XP) 2. Daarna de behuizing opengeschroefd en de HDD in de PC gehangen. (als master en als slave) Bij het aansluiten liep de pc bij het opstarten vast. Het viel me op dat bij het aanzetten in de externe behuizing de HDD wel opstart, maar een vreemd geluid maakt. Het lijkt erop dat ie snelheid wil maken en op een bepaald moment weer terugzakt. Wie weet raad? Er staat belangrijke informatie op en tja.... Laten we het maar niet over een back-up hebben. Het is dom, maar sinds januari een nieuwe computer gekregen en dit niet meer gedaan. Stom! Stom! Stom!! Wie weet hoe ik de data nog terug kan krijgen? Alvast bedankt voor jullie reactie. Groeten, Gerrit
Link naar reactie
Vanavond ben ik nog verder aan het testen gegaan. Het zat me niet lekker dat alle data weg is. Toen ik gisteren de externe HDD had verwijderd om deze in de computer aan te sluiten, viel mij op dit in mijn computer een identieke HDD van Hitachi zat. Allereerst heb ik nogmaals de externe HDD in de computer gedaan, maar deze bleef bij het opstarten hangen. Daarna heb ik de HDD uit mijn computer (niet de primaire bootdisk) in de externe HDD gedaan, toen deed de externe HDD het ook niet. Wellicht zit op deze HDD software voor de externe HDD geinstalleerd om bijvoorbeeld de FTP functie te ondersteunen. Weet iemand hoe ik mijn data eraf kan krijgen? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groeten, Gerrit
Link naar reactie
Hallo allemaal, Na nog wat uitproberen en logisch denken is het opgelost. Op de externe HDD staan ook bestanden om o.a. de FTP-functie van de externe HDD te kunnen draaien (zonder aan te sluiten op PC). De HDD heb ik in de computer gehangen en vervolgens met "I have the password" CD opgestart. En.... Het werkt. Nu kon ik kopieeren naar een andere HDD. Groeten, Gerrit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...