Ga naar inhoud

windows installeren


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb van oude [en nieuwe] onderdelen een pc in elkaar gezet,maar ik krijg windows niet geinstalleerd. Telkens als ik xp [of ME] probeer te installeren, komt het tot ongeveer 80/85 procent, en dan krijg ik een melding dat een bepaald bestand niet kan worden gevonden, en dat ik de windows cd in de drive moet doen. Ik krijg dan de optie om het nogmaals te proberen,[wat niet lukt] of om het bestand over te slaan[met de gevolgen van dien], of om de installatie af te sluiten. Ik heb een sata hdd en een ide hdd, maar het lukt op beide schijven niet. Ook heb ik een asus p4b moederbord geprobeerd, maar zonder succes. :evil: iemand een idee om dit op te lossen? Alvast bedankt. Onderdelen: p4 2.2 ghz/ asus p4p800-s moederbord / 768 mb ddr geh.[400 mhz] / 400 watt voeding/ 2 x 40 gieg hdd [1x sata+ 1x ide] / dvd drive / floppy drive
Link naar reactie
[quote:d616e36e6f="plopskie"]Ik heb een andere dvd drive geprobeerd, [geen verschil] en ik heb 2 xp cd"s, maar ik heb er maar 1 geprobeerd.[ik ga die 2e ook even proberen] [/quote:d616e36e6f] Zit daar ook een originele XP CD bij? Want in de fabriek geperste CD's zijn beter van kwaliteit dan zelf gebrande CD-R(W)'s. Eventueel zou je die XP CD's kunnen testen via applicatie [url=http://www.cdspeed2000.com/]CD DVD Speed.[/url]
Link naar reactie
Beide windows cd's zijn orgineel [geen copy] en ik heb de harde schijf en de dvd brander elk op een aparte ide aansluiting. ik heb inmiddels mijn 2e xp cd geprobeerd, maar nog steeds het zelfde resultaat, bij 85 % komt de zelfde melding weer.dus het probleem komt niet door een slechte cd. Iemand nog ideeen? Bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
[quote:f12a93724c="plopskie"]ik heb inmiddels mijn 2e xp cd geprobeerd, maar nog steeds het zelfde resultaat, bij 85 % komt de zelfde melding weer.dus het probleem komt niet door een slechte cd. [/quote:f12a93724c] Ook dan zou je die nog steeds kunnen testen via die applicatie CD DVD Speed, die ik in mijn vorig bericht noemde. Test de XP CD's bij voorkeur in de dvd-speler waarvan je XP wilt installeren. Want dat een XP CD goed wordt gelezen in de ene dvd-speler, wil niet zeggen dat deze ook goed wordt gelezen in een andere. Verder zou je harddisk en werkgeheugen kunnen testen. Dat kan onder andere via de [url=http://www.ultimatebootcd.com/]Ultimate Boot CD.[/url]
Link naar reactie
wat vaak ook wil helpen (uit rijke ervaring geput): - neem geheugen uit tijdens de installatie, op één reepje na, natuurlijk. - neem evt extra pci kaartjes uit (alles behalve de videokaart) - geen usb-dingen aangesloten (liever ook geen muis en tobo via usb) - extra hd kan ook in de weg zitten. kortom: maak je mooie pc zo kaal mogelijk, je kan alles later weer bijplaatsen. en tenslotte: soms wil windows gewoon niet op een bepaalde hd; zet je er een ander voor in de plaats, dan loopt het daarna als een zonnetje. en via een imageprogje zet je daarna de gelukt installatie over op de gewenste schijf.
Link naar reactie
Laatst toen ik XP opnieuw moest installeren had ik ook dat probleem. Hij gaf ook bij een X-aantal% zo'n melding. Ik heb 2 verschillende geheugenkaarten (256mb en 512mb). De 512 was net nieuw, en toen ik de oude 256 terug zette (dus 2x 256mb) ging het installeren wel goed. Misschien is er een onderdeel die hetzelfde veroorzaakt.
Link naar reactie
wow, wat een info. Dat over die 2 verschillende geheugenbankjes kan kloppen, er zat 1 bankje van 256 mb in, en ik heb er 1 van 512 bij in gedaan,dus dat kan ik nog proberen,en op een andere hdd ga ik ook even proberen. Ik heb de win xp cd's geprobeerd op een andere pc, die zijn ok. tof mensen, bedankt tot dusver. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...