anoniem Geplaatst: 8 oktober 2008 Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 Na de installatie van de HP Photosmart C5380 All-In-One printer, duurt het méér dan 4 minuten: na 47 seconden verschijnt het welkomscherm, vervolgens 2 minuten een blauw scherm en dan blijft de pc nog zo’n minuutje ratelen. Ik heb al eens geprobeerd om de gebruikersaccount uit te schakelen, dan gaat het sneller maar dan werkt mijn bankprogramma niet meer. Voor de installatie starte Vista soepel op (45 seconden). Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 Bij het installeren van een HP printer worden er ook allerlei andere programmaas van HP geinstalleerd. Ga naar MSCONFIG en haal de vinkjes weg bij de HP opstart software dit moet het probleem verhelpen. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 En zijn de software en drivers voor de HP Photosmart C5380 All-In-One printer wel correct geïnstalleerd? Check onder andere HP support Probleem oplossen http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/solveCategory?lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3560275 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 [quote:ce86c86b08="jolo"]En zijn de software en drivers voor de HP Photosmart C5380 All-In-One printer wel correct geïnstalleerd? Check onder andere HP support Probleem oplossen http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/solveCategory?lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3560275[/quote:ce86c86b08] Om aan te tonen welke problemen ik allemaal gehad heb om de HP printer te installeren, hieronder het volledige verhaal zodat je weet welke acties ik allemaal al ondernomen heb. Ook heb ik de software 2 keer opnieuw geïnstalleerd: Probleem 1: printersoftware installeren lukt niet Halfweg de installatie krijg ik een foutboodschap dat er zich een onherstelbare fout heeft voorgedaan. Ik krijg volgende boodschap: “setup\hpzprl01.exe –inf – m preloaddrivers”. Nadien wordt er de software opnieuw verwijderd van de pc (dit gebeurt automatisch door de installatiesoftwaren van HP) Door op te zoeken op verschillende internetforums, heb ik het volgende geprobeerd: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00856867&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&rule=29740&product=3560275 Nadat ik via msconfig alle niet microsoft-services had uitgeschakeld, lukte het me wel om de software te installeren. Probleem 2: HPProductAssistant’ Na installatie van de software, deed zich een nieuw probleem voor: Ik kreeg constant foutboodschappen op het scherm: Please wait while windows configue HP ProductAssistant” Vervolgens verscheen er een bericht “The feature you are trying to use in on a CD-rom or other removable disk that is not available. Insert the HPProductAssistant’ disk and click on OK. (onderaan staat er ‘use source: 1) Dit probleem heb ik blijkbaar kunnen oplossen door in de instellingen van HP Solution Center bij de instellingen voor de internetverbinding volgende optie aan te vinken: “neen, ik controleer zelf wel of er updates zijn. Maar ik weet niet of dit een correcte oplossing is (de irritante foutboodschappen zijn wel gestopt) Probleem 3: HP Update werkt niet meer Als ik klik op Alle programma’s, HP Update, dan verschijnt de boodschap dat dit programma niet meer werkt en vraagt windows of de snelkoppeling mag verwijderd worden. Probleem 4: Computer en vista enorm traag Vóór de installatie van de HP Photosmart C5300 All-in –one printer, duurde het amper 45 seconden vooraleer Vista volledig opgestart was. Na de installatie van de HP Photosmart C5300, duurt het méér dan 4 minuten: na 47 seconden verschijnt het welkomscherm, vervolgens 2 minuten een blauw scherm en dan blijft de pc nog zo’n minuutje ratelen. Ik heb al eens geprobeerd om de gebruikersaccount uit te schakelen, dan gaat het sneller maar dan werkt mijn bankprogramma niet meer. [b:ce86c86b08][u:ce86c86b08][/u:ce86c86b08][/b:ce86c86b08] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 Welke Vista versie gebruik je, 32 of 64 bits? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2008 [quote:2240725884="Lange Pier"]Welke Vista versie gebruik je, 32 of 64 bits?[/quote:2240725884] 32 bits Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2008 Zou contact opnemen met HP, geven normaal gesproken goede sugesties. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2008 [quote:c00a081907="Lange Pier"]Zou contact opnemen met HP, geven normaal gesproken goede sugesties.[/quote:c00a081907] Heb dit al een paar gedaan, zonder resultaat (ze proberen wel verder te helpen) Na enkele uurtjes puzzelen en googelen, heb ik toch een oplossing gevonden: In de services heb ik volgende onderdelen op "handmatig opstarten" gezet i.p.v. "automatisch": - HP CUE Device Discovery-service - Net Driver HPZ12 - PML Driver HPZ12 Resultaat: mijn PC loopt opnieuw als een zonnetje: in amper 59 seconden is heel het systeem opgestart, en ook de all-in-one HP printer werkt nog steeds perfect. Ik vraag me enkel af: waarvoor dienen die 3 services, en heeft het feit dat ik als opstarttype "handmatig" heb gezet gevolgen voor het gebruik van mijn all-in-one scanner? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2008 Ik heb soortgelijke problemen met de HP C5180 gehad onder windowsXP. Ik heb veel medewerking van HP gehad, maar HP hield je flink met de AiO bezig, maar er kon niets worden opgelost. Alle suggesties had ik al uitgeprobeerd, maar toch steeds stap voor stap gedaan wat er gevraagd werd. De brei van HP software die wordt meegeleverd is de oorzaak van alle ellende. Je kan handmatig dus niet automatisch alle HP taken opstarten. Het opstarten van windows gaat dan sneller. Probleem2 wordt veroorzaakt doordat na het installeren situaties optreden waarbij de tijdelijke installatiebestanden van de software worden opgezocht. Als het register toevallig geschoond is, een instelling is veranderd of wanneer de tijdelijke installatie bestanden van cd-rom of van internet niet gevonden kunnen worden op de lokatie van de oorspronkelijke installatie, dan krijg je die boodschappen. Als je opnieuw op een andere manier installeert, los je het probleem niet op. Als je opnieuw op dezelfde manier de software installeert, dan is het probleem opgelost. In de internet download software zitten oplossingen die niet in de cd-rom software zitten. Je kan het volledige installatie pakket voor je AiO van de HP support website downloaden en installeren. In de software zitten fouten die al jaren bekend zijn. De reactie is vaak alsof die fouten niet bestaan en niet bekend zijn. De AiO is een goed product, de ondersteuningssoftware moet je niet te geavanceerd gebruiken. Start de handel pas op indien nodig, niet eerder, dan scheelt veel opstarttijd en geheugenbeslag. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen