Ga naar inhoud

Siemens Siwamat XB 1061 verstopt


Aanbevolen berichten

Beste wasmachines.nl e.a., Mijn wasmachine is verstopt en het lukt me niet om de verstopping op te lossen. Ik ben namelijk zo enorm dom geweest om kunstplanten/slingers blad in de wasmachine te stoppen toen ik probeerde om ze minder te laten glanzen. Gevolg: blaadjes raakten los en veel werden sliertjes kunststofzijde (vrij dik) en hebben de boel verstopt. Aan de hand van een paar youtube-filmpjes waarin je kan zien hoe je dat kan oplossen, heb ik het onderdeel met de ronde bal, de pomp en de waterafvoerslang schoongemaakt, maar hij blijft verstopt. Zit er aan de onderkant van de trommel ook nog een reservoir of zo wat verstopt kan zijn - of een ander onderdeel? HELP!
Link naar reactie
Goed opgelost. Er is echter 1 hele grote maar: Een aantal vooruitstrevende merken (Miele, Bosch/Siemens, AEG/Electrolux en de sub merken hiervan) hebben als trommel kruis (dat is het deel waarmee de trommel een as krijgt die door de kuip heen gaat) een materiaal gebruikt dat licht is maar toch sterk: aluminium. En dat kan nu net niet tegen soda. Na en aantal keren gebruiken van soda word de gladde toplaag aangetast en dan komen er kleine gaatjes in, lijkt op houtwurm. En nvvt breekt dit kruis tijdens het wassen of centrifugeren en is het einde machine. Zie ook https://www.wasmachines.nl/forum/1070-bosch-classixx-5-bonkend-geluid-lekkage/ Bij één keer gebruiken hoef je hier nog niet bang voor te zijn.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...