Ga naar inhoud

Bosch Aquanoom 1400 WAE28471NL1 wasmachi


K.-van-Zwieten

Aanbevolen berichten

Hallo nog een vraag over onze Bosch Aquanoom 1400 WAE28471NL1 wasmachine, naast dat hij niet warm wordt, draait hij een kookwasprogramma (van 1 uur en 57 minuten) af in 60 minuten met een lege trommel (puur om de stank van 'nate hond' weg te krijgen). De monteur zegt dat normaal is wanneer je een programma leeg draait deze korter draait, omdat een sensor schijnbaar ziet dat er geen was in zit. Klopt dit of worden wij door deze monteur voorgelogen? Ik vindt deze uitleg net zo discutabel als het feit dat hij zegt dat een raampje in de wasmachinedeur niet warm wordt bij een kookwas vanwege het dubbele glas. Ik heb er geen verstand van en vrees dat de monteur mij alles wijs kan maken, maar ik vertrouw het niet.
Link naar reactie
Dit is het vervolg van https://www.wasmachines.nl/forum/4997-bosch-aquanoom-1400-wae28471nl01-lijkt/last/ Zelfs met een dubbel glas deur zul je bij de 90 graden was wel iets aan temperatuur verhoging aan de deur en machine zelf moeten voelen. En de machine is inderdaad eerder klaar als er geen wasgoed in zit maar niet een uur sneller. Nadeel van Bosch/Siemens is dat ze vaak niet als foutmelding op het display laten zien dat er een verwarming gerelateerd probleem is. Ik neem aan dat de monteur het element gemeten heeft (tussen de 25 en 50 Ohm). Je kunt dit ook zelf doen, alleen kun je er slecht bij, het element zit aan de voorzijde van de machine, het metalen front moet er dan af. Volgens de Bosch onderdelen site heeft deze machine een open onderkant, je kunt hem ook achter over laten leunen tegen een muur zodat je onderlangs kunt werken. Kijk uit dat hij niet kantelt.... Maar je moet het ook kunnen zien aan het stroom gebruik (lampen gaan iets minder fel branden) en op je stroom meter in de meter kast. Bij verwarmen draait een oude meter veel sneller of bij een digitale meter geef deze een hoger direct gebruik aan. Tijdens het water nemen, spoelen en centrifugeren is dit veel minder. Bij de bouwmarkt en huishoud winkels kun je ook een verbruiks meter halen in de vorm van een doorsteek stekker. Deze laat het directe gebruik zien. Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=oUzPLx_WRMY
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...