Ga naar inhoud

Testen of onderdelen nieuwe PC compatible met elkaar zijn???


Aanbevolen berichten

Ik zit te denken om een nieuw systeem te maken met nieuwe onderdelen en onderdelen van mijn huidige PC. Mijn vraag is nu of er een site bestaat waar ik kan zien of de onderdelen die ik voor ogen heb wel compatible met elkaar zijn? Op deze manier kan ik dan zien welke onderdelen eventueel vervangen moeten worden.
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

in beginsel is (vrijwel) alles compatibel wat voor ´de pc´ is gemaakt. waar het om gaat is of dingen voldoen aan elkaars eisen voor wat betreft samenwerken. je begint met te bepalen wat je met een pc wil (gamen of videobewerken stelt heel andere eisen dan wat surfen, mailen en een fotootje bewerken). dan bepaal je de keuze van je processor, en die keuze is weer bepalend voor de keuze van je moederbord. volgende stap is de grafische kaart die moet passen bij en op het moederbord. en de rest: da´s min of meer een kwestie van keuze op basis van merk- en/of prijsvoorkeur
Link naar reactie
Ik heb een beperkt budget van ongeveer € 600,- en zat aan het volgende systeem te denken: Moederbord: MSI P7N SLI Platinum Processor: Intel Core 2 Duo E8400 (boxed) Geheugen: OCZ 2 GB DDR2-800 kit Videokaart: Asus EAH3870/G/HTDI of Asus EN9600GT/HDTI Voeding: OCZ StealthXstream 600W Dit allemaal in combinatie met de onderdelen die ik al heb: Harde schijf: WD 80 GB + WD 320 GB (beiden IDE) DVD-brander: LG (IDE) Behuizing: Sweex ATX
Link naar reactie
Ik denk dat je hier meer aan hebt (azerty.nl): * Corsair CMPSU-450VX,450Watt, RetailId 42425Stukprijs € 58,48 * PowerColor Radeon HD4850,GDDR3, PCI ExprId 82859Stukprijs € 143,99 * Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2,Id 4747Stukprijs € 33,30 * Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, BoxeId 56577Stukprijs € 141,01 * GigaByte GA-EP45-DS3,RetailId 79513Stukprijs € 101,03 * Totaal € 477,81
Link naar reactie
[quote:a52df5549b="gerben"]Ik denk dat je hier meer aan hebt (azerty.nl): * Corsair CMPSU-450VX,450Watt, RetailId 42425Stukprijs € 58,48 * PowerColor Radeon HD4850,GDDR3, PCI ExprId 82859Stukprijs € 143,99 * Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2,Id 4747Stukprijs € 33,30 * Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, BoxeId 56577Stukprijs € 141,01 * GigaByte GA-EP45-DS3,RetailId 79513Stukprijs € 101,03 * Totaal € 477,81[/quote:a52df5549b] Dat ziet er mooi uit voor maar €478,- Is die voeding wel genoeg als ik later eventueel 2 videokaarten in mijn systeem wil hebben?
Link naar reactie
[quote:c830130191="gerben"]Nee, dan moet je een zwaardere hebben, reken 600W. Maar hou er rekening mee, dat bij na niemand dat doet. Het is vrijwel altijd interessanter de kaart te vervangen, dan een tweede erbij te zetten.[/quote:c830130191] Dus het hebben van 2 videokaarten in SLI of Crossfire is nu niet zinvol. Zal dat ooit wel het geval worden?
Link naar reactie
Reken maar eens terug, wat had je een jaar geleden aan betaalbaars? Een 8800gts/320 oid. Daar kun je nu nog wel eentje bij zetten, maar dan verlies je het wel van een hd4850. Azerty heeft een 8800gts/320 voor 107 euro te koop. Een hd4850 kost 143. Als je de oude kaart verkoopt voor meer dan 35 euro, ben je goedkoper uit, met een betere kaart. Het is mogelijk wel zinvol, als je het meteen doet, omdat je veeleisend bent.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Dat kun je niet in zijn algemeenheid zeggen. Asus maakt goede borden, gigabyte ook. De huidige intel borden van gigabyte zijn echter wel erg goed. Een X2 is vooral interessant in een budget computer, de E8000 serie presteert beter, maar is ook duurder, evenals de moederborden ervoor. Maar als je een 6000+ en een HD4850 combineert, heb je ook een heel aardig systeem.
Link naar reactie
[quote:640195198f="gerben"]Daar zullen nog wel enkele jaren processors voor geleverd worden. Maar de volgende generatie (nehalem) staat op stapel, en die gebruikt een andere socket. Eind dit jaar waarschijnlijk.[/quote:640195198f] Volgens de laatste nieuwtjes zouden de Nehalem processoren al in september op de markt komen. Bronnen : http://tweakers.net/nieuws/54728/intel-vervroegt-introductie-bloomfield.html http://www.hardware.info/nl-NL/news/#iEoI Gaat hier dan wel om de high-end versies die wel redelijk aan de prijs zullen zijn. Nog wat meer info : http://www.hardware.info/nl-NL/news/#aInP Aangezien AMD nog wel even op zich laat wachten met cpu's die de Nehalem kan verslaan word het spannend om te zien wat AMD gaat doen. AMD heeft de Hydra in huis, maar die komt pas in 2009 op de markt, veel later dan de Nehalem. Met een beetje geluk zorgt de Nehalem er wel voor dat de prijzen een beetje zaken van de huidige range aan processoren. Dus als je niet op een schop stoel zit zou je misschien 1,5 maand kunnen wachten en kijken wat de prijzen doen.
Link naar reactie
In september uitkomen, dat is een rekbaar begrip. Veelal duurt het dan nog wel een tijd voor ze in de winkel liggen, evenals de bijbehorende moederborden. En dan hebben we het nog niet over kinderziekten. En de meerprijs van "nieuw". En de vraag of het werkelijk veel beter presteert, of iets van 5 of 10%. Je kunt wachten, maar dan zit er ook wel weer iets anders aan te komen. GTX300? HD5000?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...