Ga naar inhoud

Vernieuwen lager


Jopske

Aanbevolen berichten

Ik kan hier weinig van terug vinden. Zo te zien zitten er 2 lagers in, beide vervangen dus. Meestal moet de kuip geheel uit elkaar en haal je het ene lager vanuit het achterste kuip deel naar binnen an de andere naar buiten. Geen geweld gebruiken anders blijf je lekkage houden. Of jou kuip delen geschroefd of geklikt zijn kan ik nog niet vinden. De nieuwe lagers er in tikken door het oude lager er op te leggen en met een plankje er op dan gelijdelijk de nieuwe er in tikken. Zorg dat ze volledige tegen de binnen rand van de kuip komen anders past de afdichting niet. Indien je roest of kalk sporen op de trommel as heb zitten dan dit voorzichtig verwijderen. Hier moet de afdichting weer netjes of aan kunnen sluiten. Er staan basis filmpjes op interenet, zie bv https://www.youtube.com/watch?v=jQld12hfffA
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb naar Haier en mail gestuurd of zij een demontage wijze hebben voor het vernieuwen van de lagers indien mogelijk. Echter na weken wachten zonder ook maar enig reactie, geef ik de moed maar op, en donder ik dat ding op de sloop. Wat een service geven ze daar zeg, waardeloos gewoon. Afijn, weer wat ervaren om nooit meer iets van Haier aan te schaffen. U bent gewaarschuwt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...