Ga naar inhoud

DVB-T Ontvanger aansluiten op Computer, Opnemen, kijken.


Aanbevolen berichten

Ik wil op mijn computer een DVB-T Ontvanger aansluiten, zodat ik een programma op kan nemen, op de HDD Ook met de mogelijkheid, op de computer monitor een programma te bekijken Mijn Computer. AMD Adlon 3200 2 GB Geheugen, en zeer veel ruimte vrij op de HDD Videokaart op moerderbord sount op moederbord Videokaart heeft geen SVHS, of iets soortgelijks. alleen aanluiting voor monitor Welke software, en eventueel hardware heb ik nog nodig,
Link naar reactie
Als je een USB 2.0 poort in je pc hebt (USB 1.1 is te langzaam) dan kun je bijvoorbeeld voor ca. € 60,- een USB DVB-T ontvangertje kopen. Ik heb een Strong SRT 101 en daar wordt de benodigde TV-kijk- en opnamesoftware bijgeleverd en ook een (vrijwel onbruikbaar) sprietantennetje alsmede een afstandsbediening. Tenminste, nu is dat sprietje nog vrij nutteloos want er zijn nog maar weinig DVB-T zenders in de lucht en meestal krijg je daarmee dus te weinig signaal. Maar als je wel signaal hebt dan werkt het perfect. Wel duurt het afzoeken van de frequenties vrij lang maar gelukkig kun je de gevonden zenders opslaan in een lijst en is dat zoeken daarna niet meer nodig. En voorlopig moet je dus wel het geluk hebben om in de buurt van een bruikbare zender te wonen of een "echte" antenne op het dak zetten. Zie bijvoorbeeld [url=http://www.peterspelt.nl/N_frame.html?http://www.peterspelt.nl/Strong_SRT-101_DVB-T_USB_tuner_FTA__N_art_93.html]HIER[/url] of [url=http://www.erconline.nl/strong-srt101-usb-dvbt-receiver-p-2334.html]HIER[/url] Gr, Jim
Link naar reactie
Mogelijk toch een ander merk DVB-T Usb Stick proberen. Tot op heden had ik een merkloos goed koop dingetje. het beeld was goed, maar het beeld staat regelmatig even stil. Zou een merk stick beter zijn? maar welke ?? Welke draaien probleemloos onder Windows XP Home?? mijn videokaart is vast op moederbord, type NVIDIA Geforce 6150 zou dat het probleem kunnen zijn, dat het beeld bij mij regelmatig even stil staat. Verder 2 GB geheugen AMD Adlon 3200, veel ruimte op HDD. Computer draait verder probleemloos. Voor merken en type, naar mijn mail: h.aalten@gmail.com reclameregels.
Link naar reactie
Ik heb een kabel gekregen, om mijn DVB-T ontvanger aan te kunnen sluiten op mijn computermonitor. Van Scart naar monitoraansluiting, gewoon om eens te kijken , uitproberen. Waarom werkt dat niet !!!!!!! Zijn er betere kaarten om de ontvanger aan de computer te koppelen een tv kaart is van slechte kwaliteit, en heb ik terug gebracht.
Link naar reactie
Ikzelf maak gebruik van diverse soorten TV-kaarten en ook een USB versie. Gewoon TV kijken via S-Video of composiet ingang moet eigenlijk niet echt moeilijk zijn. Ik ga ervan uit dat je een externe DVB-T ontvanger hebt, echt duidelijk is mij dit niet ... Software voor opnemen is wat lastiger omdat je dan gewoon een goed werkend programma moet hebben. Wat is de Windows versie? XP? USB geeft vaak veel CPU overhead 40% oid (AMD XP2400). Sommige USB devices video capture devices hebben MPEG2 encoding. Deze zijn zeldzaam, dus wel goed kijken. Die zouden aardig snel moeten zijn. Voordeel is dat je dan MPEG2 kan opnemen (met de juiste software) zonder extra tijdverlies. Voor TV kijken moet dan nog wel gedecodeerd worden alleen is dat meestal wat vlotter. Dus uiteindelijk tijdwinst. En ja, als je niet wil kijken en wel wilt opnemen is het pure tijdwinst. Vertel even welke TV kaarten/USB sticks je hebt geporbeerd. Zelf heb ik dus ervaring met Hauppauge PVR150, Amity2, Pinnacle PCTV 330eV, Pixelview met 878, Pinnacle met BT848, MX460 met Vivo, Radeon 8500 met Vivo, Matrox G200 en een gewoon video capture kaartje (zonder TV,merk erven ontschoten).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...