Ga naar inhoud

Harde schijf nu op zijn beurt met vakantie ?


Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels TestDisk geprobeerd. Dat programma werkt niet van floppy, dus ik moet de PC er voor opstarten met de probleem-HD aangesloten. TestDisk detecteert de bewuste HD niet. Bij het opstarten met de problematische HD in de PC heb ik trouwens nu gigantisch veel problemen. De BIOS AUTOdetect werkt nauwelijks meer. Bij het aanzetten begint het tikplop van de foute schijf gedoe al ... Ik krijg nu ook steeds meer foutmeldingen op m'n C: schijf. PowerMax ziet de HD ook niet. Lijkt erop dat ik de data maar moet vergeten en Seagate eens probeer te benaderen voor een replacement ...
Link naar reactie
een harde schijf zit in een vaccuum behuizing, als daar binnen iets los zit of aanloopt dan draait de schijf zichzelf kapot. Hoe langer je hem gebruikt hoe meer fouten hij geeft. Het past heel goed in de theorie dat de schijf mechanisch kapot is. Wellicht overbodig maar er zijn bedrijven die hele dure reddingsoperaties uitvoeren. Dat heb ik 1 keer gedaan met een boekhouding van 3 ton die zoek was. Dat was toen 3000 gulden geloof ik. Dat zijn bedrijven die hem openhalen in stofdichte kamers enzo.
Link naar reactie
[quote:3e31e45cea]Ik heb inmiddels TestDisk geprobeerd. Dat programma werkt niet van floppy[/quote:3e31e45cea] [u:3e31e45cea]Werkt[/u:3e31e45cea] het bij jou niet van floppy,of bedoel je dat er geen [u:3e31e45cea]versie[/u:3e31e45cea] is voor floppy. In geval van het laatste,die versie is er wel n.l. deze. http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.8.dos.zip Je dient de bestanden uit de Dos-map wel even op een opstartdiskette te zetten. Drdflash.exe,de kleinste opstartdiskette die ik kon vinden,de bestanden pakken zichzelf uit naar een diskette. http://motherboards.mbarron.net/download/ Greetz
Link naar reactie
[quote:0d4a105c2e="Buikstra"]TestDisk detecteert de bewuste HD niet. De BIOS AUTOdetect werkt nauwelijks meer. Bij het aanzetten begint het tikplop van de foute schijf gedoe al. Ik krijg nu ook steeds meer foutmeldingen op m'n C: schijf. PowerMax ziet de HD ook niet.[/quote:0d4a105c2e] daarmee word al genoeg gezegt lijkt mij. testdisk zal hier weinig aan veranderen. ik had het allang opgegeven.....
Link naar reactie
Ik geloof inderdaad dat het allemaal hopeloos is ... Als ik m'n PC al nauwelijks opgestart krijg door alle tikplop problemen met de foute HD, dan hou ik het maar voor gezien ... En euro 3000 of meer heb ik er niet voor over ... Ik merk wel waar het schip strandt en of ik ooit nog iets ga missen dat ik niet op CD/DVD had gezet, Heel erg bedankt voor alle steun en suggesties en medeleven !
Link naar reactie
Je zou als laatste optie getdataback nog kunnen proberen. Dat programma is in feite gratis te gebruiken. Alleen zodra je het wilt backuppen moet je registreren. maar wellicht lukt het uitlezen wel. Het is de moeite waard zegmaar. Inmiddels is mijn nieuwe HD net binnen gekomen. Helaas een Maxtor van het zelfde type :roll: dus ik weet niet of ik het wel als backup durf te gebruiken. Eerst maar eens wat testen er mee doen :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...