Ga naar inhoud

Apparaatbeheer


Aanbevolen berichten

Mijn DVD/CD brander doet het niet. Bij apparaatbeheer zie ik een vraagteken staan. Bij eigenschappen krijg ik de mededeling: Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39) Wat nu? Ik heb als platform Windows Vista. Het apparaat is een Lite-On.
Link naar reactie
Ik heb het antwoord zeer waarschijnlijk al. Enige tijd geleden heb van Microsoft Virtual Machine (XP) geinstalleerd naast Vista. Dat werkte fantastisch. Maar waarschijnlijk is daardoor op een of andere manier de brander niet meer beschikbaar. Is ook bevestigd door mijn leverancier. Die heeft geadviseerd Vista opnieuw te installeren. Daar voel ik echter niets voor. Wie weet er andere oplossingen? In Apparaatbeheer staat de brander overigens met een uitroepteken en gaan vraagteken.
Link naar reactie
Ja en dat werkt niet. Ook de laatste stuurprogramma's doen niets. Ik krijg de melding dat de laatste stuurprogramma's zijn geinstalleerd. Kennelijk kan Windows niet meer bij het apparaat komen. Bij Eigenschappen hou ik deze kreet. Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
Link naar reactie
Ik kom nog even terug op het antwoord van Rebel. Heb je de brander volledig verwijderd in apparatenbeheer? Heb je je pc opnieuw opgestart? Heb je de melding gekregen Nieuwe Hardware gevonden? Heb je toen de installatie over gelaten aan Windows Vista want die zal toch zeker de drivers van Lite-On aan boord hebben, of het moet een spiksplinternieuwe brander zijn die pas op de markt is gekomen na Vista. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...