Ga naar inhoud

Stripping block grootte?


Aanbevolen berichten

Ik zie dat ik zelf een grootte moet kiezen voor mijn nieuwe raid configuratie. In de manual staat: 8/16kb low usage 64 kb typical usage 128 kb performance disk usage for server systems we recommend using a lower arrey, for multimedia systems we recommend a higher block size for optimum performance. Er is te kiezen van 8 kb tot 128kb. De schijven zijn beide 500 gb. Is het verstandig 128 te kiezen gezien de grootte van de schijven???
Link naar reactie
[quote:8594a30d3e="KeesA"]Gemiddeld wordt voor home PC's (internet, gaming, video/muziek) 128KB genomen. Pas als je servertoepassingen gaat draaien is 64 KB meestal efficiënter. Je zult merken dat als je je RAID de instellingen automatisch laat instellen je haast altijd op 128 terecht komt.[/quote:8594a30d3e] Hmm ok 128 dan maar. Draai hooguit apache ofzo;).
Link naar reactie
[quote:42b73e8538="Comp-Freak"]Ik heb wel ondervonden dat sommige benchmark programma's voor hdd's die met kleine hoeveelheden data werken, bijna geen voordeel laten zien van raid 0. Zo kreeg ik pas duidelijk snelheiden rond 110 MB/s toen ik de block size veranderde naar 16KB. Maar ik ga er vanuit dat 128KB toch beter presteerd met all round gebruik.[/quote:42b73e8538] Mijn windows komt op de raid configuratie dus kan het niet echt uittesten van te voren:(. Heb nu ook raid 0 maar zelf niet geinstalleerd, geen idee welke grootte, ik haal nu tot max 90 mb/s (133mhz kan ook niet sneller geloof ik).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...