Ga naar inhoud

Voedingsprobleem?


Aanbevolen berichten

Hallo, Als ik bij speedfan mn voltages controleer, zie ik achter +12v de waarde 4.86v staan. Is dit normaal? Ik heb nogal wat problemen met mn beeld, dat gaat regelmatig even op zwart, en af en toe slaat mn pc vast met allemaal strepen op mn monitor. Een andere videokaart helpt ook niet. Vcore = 1,34v +12v = 4,86v 3,3v = 3,30v vcc = 4,96v vin2 = 0v 5vsb = 5,01v Vbat = 0,00v Zou t mn voeding zijn? Met vriendelijke groet, Willem
Link naar reactie
Hallo, Hd check gaf geen fouten op de harddisk. En de memorytest heeft bijna 10 uur gedraaid, komt er wel een eind aan die test? :o Ook daar werden geen fouten gevonden. Morgen of overmorgen ga ik met de multimeter aan de gang. Ook nu staat speedfan 12v op 4.86v, dat is eigenlijk een vaste waarde bij "stationair". Overigens is er ook al een andere videokaart geprobeerd zaterdag, die gaf hetzelfde probleem. Met vriendelijke groet, Willem
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hallo, Net een nwe voeding gehaald, een zwaardere, er zat een 300 Watt in, nu een 400 Watt. Nog steeds hetzelfde probleem. Veel zit er volgens mij niet aangesloten. 2x dvd-rom waarvan 1 brander (worden zelden gebruikt overigens), 1x 200 Gb hd en 2 aansluitingen op het mobo, Volgens mij blijft alleen t moederbord over, tenzij die andere videokaart toevallig ook kapot was. Er zit nu een Gigabyte GA 81848-PM in. P4 3.2 Ghz, 1Gb int. 256 Mb fx 5500 video, 2x netwerkkaart, Ik word gek van dit ding... :cry: In ieder geval bedankt voor alle moeite, Met vriendelijke groet, Willem
Link naar reactie
..... en dat "wel eens ergens anders" zit me zo dwars, lol. Hoe groot zou de kans zijn dat een nieuw moederbord het probleem verhelpt? Er is mij al verteld dat zomaar eventjes een nieuw mobo in een fujitsu-siemens niet gaat lukken. Zitten die gaatjes niet standaard op dezelfde plek? En wat zou dan de beste keus in mobo zijn? Budget is er niet, maar als t nodig is, is t nodig. 8) Met vriendelijke groet, Willem
Link naar reactie
Je kunt eerst alle niet per se noodzakelijke onderdelen eens loshalen, en kijken wat er met je voltage gebeurt. In principe kun je beginnen met alleen moederbord en processor. Als de spanningen dan nog niet kloppen, dan is het moederbord wel de hoofdverdachte, aangezien je de voeding al vervangen hebt. Wat voor voeding heb je gekocht overigens? Geen sweex oid, hoop ik. Een fujitsu siemens maakt hoogstwaarschijnlijk gebruik van een OEM moederbord, dus wat speciaal voor hen gemaakt is. Een dergelijk bord zul je dus niet los kunnen kopen. Maar meestal past er toch wel een normaal formaat bord in, atx of micro-atx. Je hebt op zich al heel aardige bordjes voor een euro of 50.
Link naar reactie
Lol...geen sweex nee. :oops: Tis een Mtek MP-401B 400W. Ook niet veel denk ik, maar ik geef er niet teveel aan uit. Met mijn geluk is het laatste wat ik controleer ook datgene wat stuk is en had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen. Ik zal eerst eens alles erafhalen en dan meten als ik weer ff tijd heb. Hoe meet je eigenlijk het beste? Met pc aan of uit? Gewoon aan een loshangende stekker? Tot nu heb ik gemeten met pc aan, op loshangende (niet gebruikte) stekkers. Met vriendelijke groet, en de hartelijkste dank, Willem
Link naar reactie
Eerst even elektrotechniek leren. Multimeter :12v ~ geeft 10.6v (wisselstroom?) Multimeter :12v ... geeft 5.16v (gelijkstroom?) Op de gele draad geeft ie 12.15v. :oops: Als ik de multimeter op een adapter 220v > 12v aansluit geeft ie 12.0v aan. Overigens is de cpu-koeler ook al vervangen, dat was een stofmagneet. Videokaart zoals gezegd een andere geprobeerd. Hd is helemaal leeg geweest, geformatteerd en weer opnieuw alles geinstalleerd. Nu dus een nieuwe voeding. Alleen nog n mobo en hij is weer als nieuw!!! :wink: Met vriendelijke groet, Willem
Link naar reactie
Tja, ik moet ook niet zelf gaan klooien... Ik moet gewoon gelijk nieuw kopen... :wink: Die voeding kom ik wel overheen hoor... Zo leer ik nog eens hoe een computer in elkaar zit, lol. Maar dit probleem heb ik al een tijdje, dacht eerst dat het aan de Java software lag, daar begon het namelijk mee. Elke keer een Java programma opstarten en mn beeld ging aan en uit en weer aan, af en toe in slaapstand en nog minder vaak sloeg ie vast met allemaal strepen in beeld. Ik dacht later dat mn videokaart misschien te weinig stroom kreeg om het allemaal een beetje bij te houden. Het wordt nu aaridig irritant, dus hopelijk haalt ie volgende maand voor ie t raam uit vliegt. :wink: Vriendelijk bedankt voor de genomen moeite, Groeten, Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...