Ga naar inhoud

Zanussi ZWF5140P defect


Anne-5

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn wasmachine twee jaar en hij gaf Sinds een week of drie problemen met pompoen/centrifugeren. Het programma stopte vanuit Zichzelf. Ik kon hem daarna wel zelf op centrifugeren zetten. Nu werkt dit ook niet meer en blijft er een laagje water op de bodem zitten, als ik al de deur open krijg om te kijken. Ik heb het filter in de wasmachine nagekeken, dit is niet het probleem. De afvoerbuis zat erg diep dus die heb ik wat hoger geplaatst waardoor die wel weer water afvoerde. Echter het programma loopt nog steeds vast na spoelen en doet daarna niets meer. Iemand tijd van wat ik kan doen? Foutcode 1x geprobeerd, heeft 2x rood en 1x groen aan.
Link naar reactie
Is foutcode E21: machine pompt niet of niet snel genoeg af. En dat heb je ook al geconstateerd. Als je het filter er uit hebt is de ruimte daaronder dan ook schoon of zie je "prut"? In de slang tussen kuip en pomp zit een "eco" bal, mogelijk blijft deze plakken. Hier kun je alleen bij komen door de achterkant te verwijderen. Kneed de slang eens tussen je vingers, is mogelijk al afdoende. Wal ook nog kan is dat er toch iets door het filter heen is gekomen waardoor het schoepje van de pomp geblokkeerd raakt. Je kunt de http://www.europart.nl/a/zanussi-pomp-1468818008-zwf1022-zwg5140p-04264230 los halen van het pomphuis door deze een kwart slag te draaien. Laat de machine wel eerst geheel leeg lopen door de afvoer slang in een afwasteiltje te leggen. Anders word het een zwembad en gaat de machine in zijn lekkage beveiliging. Als dit ook niet de oorzaak is blaas dan het slangetje van de http://www.europart.nl/a/aeg-niveauregelaar-3792216040-l16850-l66840-00177630 eens goed door. Bovenblad er afhalen, de regelaar zit rechts boven. Slangetje er van aftrekken, slangetje goed doorblazen en weer terug zetten.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...