Ga naar inhoud

Zanussi ZWG 3143 is "dood"


Hans-29

Aanbevolen berichten

De ene dag doet hij het perfect, de volgende dag niets. Geen lampje brandt meer. Machine krijgt stroom tot aan rond alu onderdeel gemonteerd vlak onder bovenblad. Nu las ik elders in het forum bij een ander merk iets over netspanningsfilter. Is dat het misschien? Kan ik dat tijdelijk overbruggen om te kijken of dat het defect is
Link naar reactie
http://www.europart.nl/a/zanussi-condensator-1240343622-cf4450-04250010 Zoals je op het schema op het filter kunt zien komt de 230V binnen op de pennen 1 en 2 en komt het er weer uit op 3 en 4. Als je zeker weet dat er dus geen 230V tussen 3 en 4 staat is het filter defect. Overbruggen: Trek de stekker of losse stekkers er af en zorg dat je 1 met 3 en 2 met 4 door verbind. De machine zal dan weer moeten werken. Indien dat het is, dan het filter vervangen. Niet zonder filter blijven gebruiken, is nl een bescherming voor de elektronica van de machine en voorkomt vervuiling van de netspanning in je huis.
Link naar reactie
Daar ben ik weer.Op 3 en 4 van het netspanningsfilter stond 230V.De 2 (grijze)draden van 3 en 4 gevolgd naar aansluiting op de programma unit. Stekker zat wat raar. Losgemaakt en weer vastgezet. Hij werkt weer prima! Blijft de vraag wat zo'n stekkertje dat normaal toch goed vastzit doet bewegen. In ieder geval DANK Harry!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...