Ga naar inhoud

machine centrifugeert niet meer en tromm


dick-1

Aanbevolen berichten

Je hoort dus wel de motor bij het centrifugeren maar de trommel draait niet? Draait hij wel tijdens het wassen dan? Achterpanneel er af en kijken of de snaar slipt en/of het snaarwiel op de kuip as nog wel vast zit. Voor meer hulp het type nummer + lange nummer uit de deurrand vermelden.
Link naar reactie
Ja inderdaad je hoort wel de motor, maar de trommel draait niet. Ik weet niet of deze bij het wassen wel heeft gedraaid, kan ook zijn dat er iets geknapt is. Sowieso zit de hele trommel nu los, je kan 'm heen en weer bewegen. Nummer van de machine: het is een AEG L52600 Typ 92 B DB CB 11 J PNC 914 003 030 00
Link naar reactie
Ik weet niet wat je met "trommel zit los" bedoeld. Ligt hij los in de kuip of draait hij veel te soepel? Advies: achterkant er af en kijken of de snaar er nog wel om heen zit. Als de snaar gebroken is dan vervangen. Als hij er af is dan controleren of er speling tussen trommel en kuip zit. Indien veel speling dan liggen de lagers er uit en hangt hierdoor de trommel scheef in de kuip en loop de snaar er gelijk weet af. Bij deze machine kun je de lagers nog vervangen, revisie set is ongeveer € 100,00 + ongeveer € 30,00 voor de ring tussen de 2 kuip helften. Snaar kost rond de € 20,00.
Link naar reactie
Wat ik bedoel is niet dat hij te soepel draait, maar dat hij heen en weer te bewegen is. Dus hij ligt een beetje los. Nu las ik dat het bij dit type wel vaker voorkomt dat de hele ophanging kapot gaat, maar dat gebeurt bij sommige mensen al na een paar jaar, dit ding is al een jaar of 12 oud. Ik ga de reparateur ook eens even vragen om te kijken. Het is mogelijk dat er ook nog een bh-beugel ergens in de machine zit, die lijk ik te horen als ik de trommel draai. Er zijn 2 jaar geleden ook nieuwe schokdempers ingekomen, dus vraag me af of een investering van 150 euro dan nog wel slim is. Alleen zo'n snaar vervangen natuurlijk wel.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Missschien ook voor jullie nog wel even interessant om te laten weten wat het was. De snaar was er afgelopen. De reden waarom dat is gebeurd weet ik niet, maar hij werkt weer als vanouds. Bedankt voor jullie reacties, erg fijn dat er zoveel mensen zijn die elkaar willen helpen grotere kosten te voorkomen
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...