Ga naar inhoud

Whirpool Primo 1407 UM geen storing meld


minimam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen HarryO, Het lampje van de deur blijft branden, terwijl de deur dicht is. Verder geen foutmeldingen in het display. Gewoon de totaaltijd van het gekozen programma. Ben bij BCC geweest en de reparatiekosten worden geschat op minstens 175,-:S Overigens ook contact opgenomen met consuwijzer. Maar probleem dus niet opgelost.....:-1:
Link naar reactie
Het zou de deurvergrendeling kunnen zijn. Sluit de deur en geef dan met de vlakke hand een klap op de deurrand bij de vergrendeling. Probeer hem dan nog eens. En welke lampjes branden/knipperen er nog meer? Mag ik ook het lange 859xxx nummer wat ergens in de deurrand of op je gebruiksaanwijzing staat.
Link naar reactie
Goedemiddag HarryO, Fijn dat je meedenkt! zo zuur de reactie(s) van BCC en ook van Whirlpool.... trouwens.....Geprobeerd klap op de vergrendeling met de vlakke hand....Helaas Nog steeds niets... lampje van de deur blijft branden en lampje aan/uit toets blijft flikkeren en reageert niet op indrukken, overigens blijven de lampjes van het gekozen programma (natuurlijk) ook branden. Het nummer is: 859205612012 en S.nr.: 411411002866 mvg. Minimam
Link naar reactie
Er van uitgaande dat de pen aan de deur vast zit en niet afgebroken is en alle schroeven van de deur vast zitten verdenk ik de deur schakelaar zelf. Controleer deze op verkleuring/smeltplekken en gammele stekker verbinding. Bovenblad er afhalen, je kunt dan net tussen front en kuip door. Probeer ook de foutcode eens uit te lezen (indien aanwezig) Sluit de deur en draai de programma knop 1 klik tegen de klok in. Druk dan de reset knop (= de knop boven de start knop) 4 keer snel achter elkaar in. Krijg je nu een melding in het display? Welke? Draai de knop nu weer naar 0. De http://www.europart.nl/a/whirlpool-deurrelais-481075043881-awoc8211-wak3462-dlc6001-02755140 kost rond de € 22,00
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik heb met mijn Primo 1407 van 4 jaar oud exact dezelfde storing als hier omschreven. Nieuwe deur relaisschakelaar geinstalleerd maar het probleem blijft hetzelfde. Deur open blijft branden waardoor machine niet kan starten. Op de stekker van de deurschakelaar staat 220 V ( gemeten ) en zelfs met schakelaar los aan de deur geklikt ( beter kan ie niet klikken ) blijft machine maar aangeven dat deur open is. Heeft er iemand ideeen??
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...