Ga naar inhoud

Samsung WF70F5E3P4W/en staat steeds stil


Johnny-1

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een Samsung WF70F5E3P4W/en van haast 3 jaar oud maar sinds een aantal weken staat de machine regelmatig stil midden in het programma en gaat dan niet verder. Als ik de machine dan uit zet en weer aan en opnieuw het programma start dan doet hij het vaak wel maar niet altijd. Ook heb ik geprobeerd om Smartcheck te gebruiken maar dat lukt niet en ik weet niet waarom. Wie heeft raad ?
Link naar reactie
Hallo Harry, Ik heb de stekker uit het stopcontact gehaald en na 5 min de machine aangezet, toen heb ik geprobeerd om smartcheck te activeren en dat lukte, de code die hij gaf betekende machine is start klaar. Toen de machine gestart met een paar handoeken er in, na 5 min ging de trommel niet meer rond masr probeerde de machine dit wel, het leek net als een auto die op de handrem staat en je wilt gaan rijden zonder hem er af te halen, je zag spanning op de v-snaar komen en weer afgebroken worden en dat ging zo door, toe heb ik een pasr klappen bij de deurvergrendeling gegeven en de eerste klap hoorde ik iets ratelen en bij de derde klap ging de trommel draaien. Maar helaas even later stond hij weer stil en probeerde te draaien wat niet lukte, ik dacht nu met smart heck uitlezen maar de machine reageerde niet op het activeren van smartcheck, toen de machine op pauze gezet en een minuut of drie van pauze afgehaald en ja de machine draaide weer, na enige tijd tijdens de zelfde wasbeurt het zelfde verhaal, alleen na pauze ging hij weer draaien. Er staan geen codes of knipperende lampjes anders dan tijdens het wassen op het display, de was beurt is afgemaakt op deze manier. Heb je hier iets aan ? Gr John
Link naar reactie
Bedoel je de trommel een zetje geven nadat ik de stroom er af heb gehaald of niet ? Ik had in iedergeval al geprobeerd om de machine terwijl hij in zijn programma zat te pauseren en toen aan de snaar gevoeld en de trommel was toen gewoon soepel te verdraaien. Wat me toch wel opvalt is dat de machine nadat hij gepauseerd is geweest vaak wel weer verder gaat nadat hij van pause afgehaald is. Als ik een filmpje zou kunnen uploaden kan ik het zichtbaar maken voor je. Gr John
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik ben er nog niet aan toegekomen om ergens een filmpje te plaatsen maar ik denk dat dit ook niet meer nodig is. De machine geeft nu code 3E en als ik daar op zoek dan begrijp ik dat het iets met de motor is. Weet jij Harry of dit onder die 10 jaar motorgarantie valt , de supportafdeling van samsung is daar niet duidelijk over en de machine is 3 jaar in december
Link naar reactie
3E staat voor een probleem met de tacho spoel, dat is de sensor op de kop van de motor die aan de elektronica terug meld hoe snel de motor draait. Ik ga er van uit dat je niets los getrokken hebt. Controleer voor de zekerheid de stekker van de motor eens. De machine zelf heeft 2 jaar garantie, ik ga er van uit dat dit onder de 10 jaar motor garantie valt. LET OP: volgens mij heb je alleen 10 jaar motor garantie als je de machine bij Samsung geregistreerd hebt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...