Ga naar inhoud

Vraag over toevoegen van nieuwe harde schijf


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft en kunnen installeren. Nu heb ik echter een klein probleempje met het toewijzen van een drive-letter. Mijn huidige schijf heb ik in twee partities opgedeeld en kregen de C en D aanduiding. Echter, als ik van de nieuwe harde schijf gebruik wil maken voegt deze zich toe TUSSEN de C en D. De nieuwe heeft nu drive-letter D en mijn tweede 'oude' partitie heeft nu E. Het probleem dat hierdoor ontstaat is dat ik op de C windows ME heb staan en op de D windows XP. Ik kan nu wel het bootmenu veranderen maar daardoor werken sommige programma's niet meer. Mijn vraag luid: hoe kan ik mijn schijven (misschien d.m.v. jumpers?) zo instellen dat de nieuwe schijf een drive-letter krijgt toegewezen die NA mijn C en/of D komt?
Link naar reactie
[quote:c187c3f59f="ForgeWorld"] Echter, als ik van de nieuwe harde schijf gebruik wil maken voegt deze zich toe TUSSEN de C en D. De nieuwe heeft nu drive-letter D en mijn tweede 'oude' partitie heeft nu E.[/quote:c187c3f59f] Hoi, hoe heb je de schijf geplaatst als Master of als Slave?, als je de nieuwe schijf plaatst als Slave op dezelfde aansluiting als je eerste harde schijf zou er geen probleem moeten zijn. alleen schuiven dan je cd-rom of brander een plekje op. m.v.g. Jos P.s. geef wat meer info over je systeem!
Link naar reactie
Hoe is de nieuwe schijf ingedeeld met fdisk ? Als de nieuwe schijf volledig ingedeeld wordt met "Een uitgebreide DOS-partitie " en hierin "logische DOS-stations " worden gemaakt moet het goed gaan. Indien op de nieuwe HD een primaire partitie is aangemaakt krijg je een wat vreemde volgorde. windows begint schijfletters uit te delen aan primaire partities , daarna logische stations, daarna andere apparaten . Sommige letters zijn in windows te wijzigen onde systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer Peter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...