anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Delen Geplaatst: 7 februari 2004 Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft en kunnen installeren. Nu heb ik echter een klein probleempje met het toewijzen van een drive-letter. Mijn huidige schijf heb ik in twee partities opgedeeld en kregen de C en D aanduiding. Echter, als ik van de nieuwe harde schijf gebruik wil maken voegt deze zich toe TUSSEN de C en D. De nieuwe heeft nu drive-letter D en mijn tweede 'oude' partitie heeft nu E. Het probleem dat hierdoor ontstaat is dat ik op de C windows ME heb staan en op de D windows XP. Ik kan nu wel het bootmenu veranderen maar daardoor werken sommige programma's niet meer. Mijn vraag luid: hoe kan ik mijn schijven (misschien d.m.v. jumpers?) zo instellen dat de nieuwe schijf een drive-letter krijgt toegewezen die NA mijn C en/of D komt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 [quote:c187c3f59f="ForgeWorld"] Echter, als ik van de nieuwe harde schijf gebruik wil maken voegt deze zich toe TUSSEN de C en D. De nieuwe heeft nu drive-letter D en mijn tweede 'oude' partitie heeft nu E.[/quote:c187c3f59f] Hoi, hoe heb je de schijf geplaatst als Master of als Slave?, als je de nieuwe schijf plaatst als Slave op dezelfde aansluiting als je eerste harde schijf zou er geen probleem moeten zijn. alleen schuiven dan je cd-rom of brander een plekje op. m.v.g. Jos P.s. geef wat meer info over je systeem! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 Hoe is de nieuwe schijf ingedeeld met fdisk ? Als de nieuwe schijf volledig ingedeeld wordt met "Een uitgebreide DOS-partitie " en hierin "logische DOS-stations " worden gemaakt moet het goed gaan. Indien op de nieuwe HD een primaire partitie is aangemaakt krijg je een wat vreemde volgorde. windows begint schijfletters uit te delen aan primaire partities , daarna logische stations, daarna andere apparaten . Sommige letters zijn in windows te wijzigen onde systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer Peter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 Bedankt allemaal voor de hulp, ik voel me wel een beetje dom nu maar goed... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 [quote:6e87f09613="ForgeWorld"]Bedankt allemaal voor de hulp, ik voel me wel een beetje dom nu maar goed...[/quote:6e87f09613] ach iedereen heeft wel eens een vraag ;) en je leert er van, zodat je steeds meer weet over PC's Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen