Ga naar inhoud

Computer dood = Virus????


Aanbevolen berichten

Na het uitzetten van mijn computer doet hij nu helemaal niets meer. monitor blijft uit, geen HD, en geen Bios dus. de Computer is 6 Maanden oud ik heb hem teruggebracht naar war ik hem gekocht heb. Maar dar vertelden ze mij dat het niet onder de Garantie valt wandt mijn Moederbord is stuk en dit komt door een Virus, dus geen Garantie. Mijn Vraag is kan dit kloppen ik heb er namelijk nog nooit van gehoort en kan er op internet ook niets over vinden.
Link naar reactie
Er bestaan een of twee virussen die je bios kunnen vernaggelen. Chernobyl is de bekendste. Het is echter ook een ouwetje die bovendien alleen maar onder bepaalde voorwaarden z'n werk doet, de kans dat die heeft toegeslagen is zo goed als nihil. De winkel probeert duidelijk onder de garantieverplichtingen uit te komen en de verklaring komt op z'n zachtst gezegd een beetje amateuristisch over. Over welke zeer deskundige winkel hebben we het hier? Ik zou teruggaan, je niet laten overdonderen en eisen dat ie wordt gemaakt. Op een drukke zaterdagmiddag met veel klanten om je heen wil dat nog wel eens tot resultaat leiden.
Link naar reactie
[quote:3fa2c79c0f="BrigitteW"]De winkel probeert duidelijk onder de garantieverplichtingen uit te komen en [b:3fa2c79c0f]de verklaring komt op z'n zachtst gezegd een beetje amateuristisch over.[/b:3fa2c79c0f][/quote:3fa2c79c0f] Helemaal mee eens! [quote:3fa2c79c0f="BrigitteW"]Over welke zeer deskundige winkel hebben we het hier?[/quote:3fa2c79c0f] Dat zou ik ook wel eens willen weten!
Link naar reactie
[quote:864bfb90b3="MGSpecial"]Je bedoelt een ClearCmos dat kan je inderdaad doen met een jumpertje kijk even in de Handleiding van je Mobo.[/quote:864bfb90b3] Er zijn inderdaad inderdaad virussen die data in het bios eprom proberen te overschrijven, het eigenlijke bios zelf dus. CLRCMOS herstelt alleen de standaard waardes van het bios en niet de bioscode zelf. Het zal dus in zulk geval geen oplossing bieden. (Er zijn echter weinig virussen bekend die zulke capaciteiten hebben.)
Link naar reactie
Als er een virus inzit dan heeft de winkel z'n werk niet goed gedaan. Normaal hoort een BIOS op write protected te staan. Heb je al gekeken of je toevallig per ongeluk aan de achter kant een knopje op je voeding hebt omgezet? (niet die van 110!!!) Daarbij, het hoeft niet eens je moederbord te zijn, een voeding die defect is kan al hetzelfde probleem geven. Je hebt recht op 2 jaar garantie, al beweert een winkel hoog of laag dat het niet zo is, dit is bij de Europese Unie gergeld. Kun je de garnatie niet op de winkel verhalen dan ga je gewoon een stapje hoger naar de leverancier. Gedraag je rustig en laat je niet leiden door emoties maar zet rustig onder druk dat er niet zo 1,2,3 vanaf komen. Succes en hou ons op de hoogte a.u.b.
Link naar reactie
Er is al veel over gezegd maar toch nog het volgende: Het lijkt mij dat de winkel/verkoper onomstotelijk moet kunnen aantonen dat het defect veroorzaakt is door een virus. Of dit nu wel of niet mogelijk is laten we even in het midden. Waar baseerd hij/zij dit op?. Zoals gezegd'laat je niet met een kluitje in het riet sturen' wees mondig en vertel hun bij weigering om verder te helpen de media in te schakelen. Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...